مدیرکل امور پژوهشی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت: در حوزه صنعت پالایشگاهی و پتروشیمی ضعف‌هایی وجود دارد که برای جبران آن باید به سمت همکاری با بخش خصوصی و دانشگاه برویم.
کد خبر: ۹۳۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 12 January 2021

مهدی احمدخان بیگی در نشست تقویت تعاملات علمی و تحقیقاتی دانشگاه یزد با وزارت نفت که در این دانشگاه برگزار شد، گفت: تا زمانیکه دانشکده مهندسی نفت و رشته مهندسی مخزن در مقاطع مختلف نداشته باشیم طبیعتا نمی‌توان طرح‌هایی در حوزه مگاپروژه‌های توسعه میادین به دانشگاه‌ها واگذار کرد.تعامل دانشگاه یزد با وزارت نفت برای حل مشکلات صنعت نفت

وی افزود: در حال حاضر با توجه به ۱۳ میدان جدید واگذار شده در قالب ۵ طرح کلان اکتشاف، نیازمند همکاری و استفاده از تخصص و توانمندی‌های دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه یزد هستیم.

مدیرکل امور پژوهشی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت به تشریح فاز‌های طرح‌های کلان اکتشاف پرداخت و گفت : در گام اول ۲۵ عنوان طرح آماده تعریف و برای همکاری با دانشگاه‌ها وارد مرحله اجرایی شده است.

بیگی افزود : بر مبنای پیش‌بینی‌های انجام شده درباره آینده صنعت پالایشگاهی و صنعت پتروشیمی، متاسفانه ضعف‌هایی در این حوزه وجود دارد که برای جبران آن باید به سمت همکاری با بخش‌های خصوصی و دانشگاه‌ها برویم.

وی با اشاره به اقدامات مثبت پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد گفت : این اقدامات نشان می‌دهد فاصله تبدیل شدن ایده‌ها به استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها کم بوده و این برای رفع بسیاری از مشکلات کشور در حوزه صنعت بسیار کمک‌کننده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد هم با استناد به شعار این معاونت با عنوان "اثربخشی پژوهش در صنعت و جامعه" گفت: یکی از اقدامات در دست اجرای این معاونت، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های فرآورده‌های نفتی است.

ولی درهمی ، با تاکید بر تعامل دانشگاه یزد با صنعت و شرکت‌های خصوصی برای افزایش تعامل بین صنعت و دانشگاه افزود : دانشگاه یزد سعی دارد مجموعه خود را برای تعامل بهتر با صنعت و رفع مشکلات آن کامل کند و مدل‌های کسب و کار خوبی را در این زمینه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار