فرماندار ویژه ری:
فرماندار ویژه ری با تاکید بازرسی مستمر ادارات برای تکریم ارباب رجوع گفت: رضایتمندی مردم ری با گسترش فضای دولت الکترونیک محقق شده است.
کد خبر: ۹۳۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲ 15 January 2021

 

حسین توکلی کجانی عصر جمعه در جلسه صیانت از حقوق شهروندی و امنیت عمومی اظهار داشت: صیانت از حقوق شهروندی یکی از اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی و از موارد مهم قانون اساسی است و ادارات و مردم حقوقی نسبت به یکدیگر دارند که در این خصوص قوه مجریه در کنار قوه قضائیه برای تحقق حقوق شهروندی بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

معاون استاندار تهران گفت: میزان سهولت دسترسی مردم به خدمات ادارات، کاهش فساد و نیز افزایش رضایتمندی مردم با گسترش فضای دولت الکترونیک، محقق شده است.

وی بیان داشت: کاهش مراجعات ارباب رجوع یکی از راه‌های تأمین حقوق شهروندی است و هر دستگاهی که رویکرد مردمی داشته است، در عملکرد و ارزیابی‌ها موفق تر ظاهر شده و همین عدم مراجعه مردم به ادارات در زمان شیوع کرونا، در برخی امور رضایت بخش بوده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: مسئله حفظ شئونات اسلامی و عفاف و حجاب برای کارمندان زن و مرد در ادارات به طور جدی مدنظر قرار گرفته و هر دستگاهی، آموزش کارکنان در آشنایی با قوانین و مقررات با توجه به وظایف و اولویت‌هایی که دارد در رأس امور قرار دهد.

توکلی کجانی بیان داشت: در اکثریت ادارات شهرستان ری میز خدمت استقرار یافته و به صورت مستمر توسط اداره بازرسی فرمانداری مورد رصد قرار می‌گیرد تا خدمات دهی به مردم در ادارات تسهیل شود.

معاون استاندار تهران گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی دیگر نباید در ادارات کپی کارت ملی اخذ شود دستگاه‌های اجرایی بایستی با هماهنگی اداره ثبت احوال شهرستان ری زیرساخت‌های مربوطه را ظرف چند ماه آینده ایجاد کنند تا رفاه مراجعه کنندگان فراهم شود.

وی افزود: یکی از موارد مهم حقوق شهروندی دیدار چهره به چهره با مسئولین است که در این راستا همه مدیران دستگاه‌ها و ادارات شهرستان ری باید پاسخگوی درخواست‌های شهروندان در چارچوب قوانین و مقررات باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار