مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه ورجین، منطقه حفاظت شده است، گفت: ۱۳۷ هزار متر مربع اراضی این منطقه تصرف شده‌بود که آزادسازی شد.
کد خبر: ۹۳۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ 18 January 2021

 

سعید محمودی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از اراضی رفع تصرف شده، گفت: عزم جدی برای مقابله با پدیده زمین خواری، تخریب اراضی و تصرفات غیر مجاز در حوزه مناطق تحت مدیریت استان بویژه در محدوده لواسانات با همکاری دستگاه های متولی در یک‌سال گذشته شکل گرفته که دست سودجویان را از چنگ اندازی به بیت المال کوتاه کرده است.

وی افزود: در سال ۹۹ برای ۳۳ مورد پرونده هایی که از سوی محیط زیست در مراجع قضایی مطرح شده بود، آرای بدوی و قطعی صادر شده که بیش از ۹۵ درصد رای های صادره به نفع محیط زیست بوده است.

این مقام محیط زیست گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ پرونده قانونی با آراء قبلی شامل ۱۳۷ هزار مترمربع از چنگال متصرفان خارج و رفع تصرف شده است.

محمودی با بیان اینکه در خصوص اجرای ۶ مورد از پرونده‌هایی که آرای قطعی آنها صادر شده است در ماه پیش رو اقدام به رفع تصرف خواهد شد، ادامه داد: در سال ۹۹ میزان ۱۹۴۷ متر مربع از اراضی منطقه حفاظت شده ورجین در قالب ۳ مورد تخریب اراضی از سوی افراد سودجو منجر به تشکیل ۳ پرونده قضایی در محاکم قانونی شده که این پرونده ها هم اکنون در حال رسیدگی است.

وی گفت: منطقه حفاظت شده ورجین و اراضی تحت مدیریت در محدوده شمیرانات و البرز مرکزی به لحاظ نزدیکی به شهر تهران و برخورداری از آب و هوای مناسب و چشم انداز های ویژه طبیعی همواره مورد توجه سودجویان، متخلفان و کارتل های پول و قدرت بوده است.
محمودی،  همچنین با اشاره به مشکلات پیش روی محیط زیست در حفظ و نگهداری چینن مناطقی، افزود: گستردگی وظایف و کمبود نیروی انسانی و امکانات لازم و همچنین عدم پیش‌بینی هزینه‌های کارشناسی حقوقی در بودجه محیط زیست برای پرونده های طرح شده و هزینه های رفع تصرف و اعاده به وضعیت سابق از جمله مشکلات اصلی در این حوزه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، در عین حال با قدردانی از قوه قضاییه، دبیرخانه حفظ حقوق بیت المال، مقامات قضایی و همچنین ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آب منطقه ای در حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از تخریب و تصرفات و مقابله با پدیده زمین خواری، همگرایی و اقدامات در رویکرد جدید را در جلوگیری از سوء استفاده متخلفان از خلع های احتمالی را ضروری و سازنده دانست.

محمودی در خصوص تعداد احکام قضایی صادره در محدوده پارک های ملی خجیر و سرخه حصار گفت: در سال ۹۹ تعداد ۵ حکم قضایی در این خصوص صادر شده و تعداد ۲ پرونده به مرحله اجرا رسیده که در این خصوص میزان ۴۶۷۲ متر مربع اراضی از دست سودجویان رفع تصرف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار