در ۹ ماه گذشته؛
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری تهران گفت: از ابتدای امسال تا ابتدای دی‌ماه جاری، در سیستم بانکی استان، ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید اعطا شد.
کد خبر: ۹۳۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱ 19 January 2021

 

فریدون عطایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از محل منابع بانکی شامل منابع داخلی، تسهیلات رونق، کرونایی، روستایی- عشایری و تبصره ۱۸ در مجموع ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید استان تهران پرداخت شده است.

وی یادآورشد: از محل تسهیلات کرونایی در کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته بود که از این رقم، ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سهم استان تهران بود.

عطایی اظهارداشت: از رقم ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تا اول دی امسال، ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و روند رسیدگی و پرداخت به باقی پرونده های درخواستی ادامه دارد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری تهران گفت: در ۹ ماه گذشته از میان ۴۸ هزار پرونده درخواست تسهیلات کرونایی به ۲۶ هزار پرونده تسهیلات پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تسهیلات اشتغال روستایی- عشایری با احتساب اعتبارات جذب شده در مرحله پنجم، تاکنون ۸۵ درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلاتی معادل ۳۰۰ میلیارد تومان شده اند.

عطایی ادامه داد: عملکرد ۴ بانک عامل از تعهدشان در این زمینه، پست بانک ۷۰، توسعه تعاون ۶۰، صندوق کارآفرینی امید ۱۲۴ و بانک کشاورزی به ۱۰۶ درصد می رسد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری تهران با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مرحله پنجم طرح اشتغال روستایی- عشایری تا خرداد ۱۴۰۰ فرصت دارد، گفت: تا پایان بهمن امسال در صورت تخصیص منابع مرحله پنجم می توان به کل تعهد استان عمل کرد و پرداخت تسهیلات ۳۸۰ میلیارد تومانی را محقق ساخت.

وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات روستایی در سال های گذشته مرحله به مرحله بوده است و با اتمام هر دوره پرداخت، روند تخصیص اعتبارات مرحله بعد آغاز می شود.

عطایی تاکید کرد: سیستم بانکی از محل منابع داخلی نیز تسهیلاتی به تولیدکنندگان پرداخته است که این رقم به ۲۲ هزار میلیارد تومان می رسد.

این مقام مسئول اعلام کرد: در تهران ارقام درخواستی برای دریافت تسهیلات، قابل توجه است و در سیستم بانکی از محل منابع داخلی، متناسب با اعتبار بنگاه داران اقتصادی تسهیلات پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار