شهردار تهران:
پیروز حناچی شهردار تهران اعلام کرد: برغم وارونگی هوا و آلودگی آن، نمودار آلایندگی هوای پایتخت طی ۲ دهه گذشته کاهشی بوده است.
کد خبر: ۹۳۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 19 January 2021

 

وی روز سه شنبه در آئین تقدیر از سفیران هوای پاک شهر تهران توضیح داد: ترافیک و آلودگی مشکل تمام کلانشهرهای دنیاست؛ شهرهای بالای یک میلیون نفر این مشکل را تجربه می کنند اما این مشکل لاینحل نیست.

وی ادامه داد: در کشور ما وقتی وارونگی هوا رخ می دهد تمام اقدامات مثبتمان را فراموش می کنیم؛ اگر نمودار دو دهه شهر تهران را ببینیم نشان می دهد میزان آلاینده ها کاهش داشته است.

حناچی افزود: گوگرد فراوانی در منابع نفتی ایران وجود دارد و از این رو وقتی مشتقات نفت مثل گازوئیل از پالایشگاه های ما خارج می شود میزان گوگرد آن ۷ هزار پی پی ام است؛ این در حالی است که باید در تهران گازوئیل ۵۰ پی پی ام استفاده شود که می شود.

وی تصریح کرد: این استاندارد در تهران رعایت می شود اما واقعا در خودرویی که از ساوه به تهران می آید این استاندارد سوختی رعایت شده است؟

حناچی افزود: سیمان آبیک قزوین گازوئیل می سوزاند و مسئولان می گویند ما در تهران مازوت نمی سوزانیم و راست می گویند اما بدانیم که آلودگی هوا از مرزهای تقسیمات کشوری تبعیت نمی کند.

شهردار تهران همچنین گفت: در قانون هوای پاک ما کمترین نقش را داریم و بیشترین وظیفه شهرداری در این قانون تامین حمل و نقل عمومی و توسعه مترو است که ۷۰ درصد بودجه سالانه ما به این بخش می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار