احمد مرادی در نشست با وزير جهادكشاورزی مطرح کرد:
تابناک-عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس گفت: عدم سرمایه‌گذاری مناسب در بخش زیرساخت‌های کشاورزی و استفاده از شیوه های سنتی تولید موجب شده بخش اعظمی از پتانسیل تولید محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی در هرمزگان بلااستفاده بماند.
کد خبر: ۹۳۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷ 20 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک،به درخواست احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به همراه معاونین این وزارتخانه و روساي سازمان دامپزشكي و شيلات ایران و مديرعامل بانك كشاورزي طی نشستی سه ساعته با احمد مرادی به بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات دامی هرمزگان پرداختند.

احمد مرادی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: هم اکنون که تمام کشور با مشکل سرما و توقف تولید محصولات کشاورزی مواجه هستند، روستائیان هرمزگانی در حال تامین محصولات کشاورزی خارج از فصل و تامین نیازهای بازار هستند. اما عدم سرمایه گذاری مناسب در بخش زیرساخت های کشاورزی و استفاده از شیوه های سنتی تولید موجب شده بخش از اعظمی از پتانسیل تولید محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی در هرمزگان بلااستفاده بماند.

مرادی گفت: به بیش از ۷۵۰ روستای حوزه انتخابیه سفر کرده ام، از نزدیک مشکلات کشاورزان و روستائیان را دیده ام با توانمندی های هر روستا و موانع و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان روستایی آشنا هستم و همه این موارد را به تفکیک هر منطقه دسته بندی نموده ام که در صورت رفع این مشکلات، اقتصاد روستایی و مشکل بیکاری در روستاها شاهد تحول چشمگیری خواهد بود. لذا از دولت و مجموعه جهادکشاورزی انتظار می رود بر اساس وظایف ذاتی مشکلات روستاهای هرمزگان در این بخش را پیگیری و برطرف نمایند.

لازم به ذکر است در ادامه این نشست موضوعاتی همچون، راهکارهای توسعه پرورش ماهی در قفس در محدوده سواحل استان، تقویت تعاونی های صیادی، جلوگیری از هدررفت آب از طریق ایجاد سدهای آبخیزداری و تامین لوله های آبرسانی به مزارع کشاورزی، احیا چشمه ها و قنوات، تسریع در تکمیل و بهره برداری از سد زاکین، رفع مشکلات سایت های پرورش میگو، احداث موج شکن جهت صیادان قشمی، احداث جاده های بین مزارع، حمایت از صادرات و صنایع تبدیلی و نرخ گذاری بر محصولات کشاورزی از جمله مهم ترین موضوعاتی بود که در این نشست بررسی و راهکارهای آن مورد بحث و گفتگو وزیر و معاونین این وزارتخانه با احمد مرادی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار