مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران از احداث ۵ خانه جوانان در استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ 21 January 2021

 

نصرالله پریچهره مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، ظهر امروز در حاشیه نشست با مسؤولان شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت سرانه ورزشی در پردیس، اظهار کرد: با همراهی مسؤولان شهرستانی سرانه ورزش در شهرستان پردیس باید سرانه فضای سبز و تجاری سازی بر اساس جمعیت دیده شود و ارتقای سرانه ورزشی نیز در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: ساخت و سازهای ورزشی خوبی با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان تهران انجام شده و در این راستا از ورود بخش خصوصی به حوزه ورزش استقبال و حمایت می‌کنیم.

پریچهره افزود: مشکلات ایجاد شده در بخش ورزش با همه گیری بیماری کرونا افزایش داشته و بیماری کرونا جمعیت ورزشکار ما را تقلیل داده و به دلیل برگزار نشدن مسابقات و رویدادهای ورزشی آمار دقیقی از ورزشکاران پس از کرونا نداریم.

وی ادامه داد: مشکلات مربوط به کمبود فضای ورزشی بنابر تعداد جمعیت و وسعت منطقه باید رفع شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران یادآور شد: در حال حاضر اماکنی که در اختیار ما و سایر ارگان‌ها است و به زودی فعال می‌شوند به ویژه در بخش خصوصی که علاقمند به ورود بیشتری از سوی سرمایه گذاران هستیم که به تبع آن افزایش ورزشکاران سازمان یافته و دارای کارت و بیمه ورزشی را شاهد خواهیم بود.

پریچهره اضافه کرد: جمعیت ورزشکار ما تقلیل داشته و نسبت به حضور قهرمانان و ورزشکاران آمار دقیقی نداریم و باید همایش و یا مسابقه‌ای برگزار شود تا آمار دقیقی از این ورزشکاران داشته باشیم.

وی تصریح کرد: همه ما محروم هستیم و امیدواریم با راهکاری که ستاد ملی مبارزه با کرونا در بازگشایی باشگاه‌ها پیشنهاد کرده بتوانیم حضور ورزشکاران را بهتر و حضور پر رنگ‌تری را داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران افزود: یکی از دغدغه‌های اداره ورزش و جوانان تعیین و تکلیف وضعیت استخدامی کارکنان هیأت ورزشی است که توسط وزیر ورزش و معاون وی رایزنی و ارسال نامه به ریاست جمهوری در کارگروه اجتماعی مطرح شده و اگر طرحی به مجلس برود، نمایندگان استان تهران قول مساعد دادند که برای تبدیل وضعیت بیش از ۴۰۰ نفر از نیروهای کار آمد ما که بیش از ۲۵ سال سابقه دارند رأی جمع کنند.

پریچهره در خصوص فعالیت سمن‌های غیرمجاز، گفت: مجوز و اعتبار نامه سمن‌ها را ما باید بدهیم و اگر برخی از شرکت‌ها، از وزارت کشور ثبت نامه‌ای می‌گیرند دلیلی بر مجوز دار بودن آن‌ها نیست و این سمن‌ها ویژه وزارت ورزش و جوانان بوده که شرح کار و وظایف افراد و اعضاء مشخص است و به زودی متخلفان شناسایی و جلوی تخلفات آن‌ها گرفته خواهد شد.

وی تأکید کرد: در ایام کرونا ادارات و سالن‌های ورزشی ریسک پذیر هستند و اولین جایی که تعطیل می‌شود ورزش است و تاکنون نیز ادامه دارد و استخرهای ما نیز بلاتکلیف هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران عنوان کرد: اینکه وضعیت استان از قرمز به نارنجی و سپس زرد تقلیل یافته طی نامه‌ای به استاندار طرح بازگشایی استخرها را با رعایت پروتکل‌ها داده شده است تا با ظرفیت کم بازگشایی شوند.

پریچهره تصریح کرد: با بازگشایی استخرها مردم هم به ورزش می‌رسند و هم بسیاری از مردم که برای آب‌درمانی به استخرها مراجعه می‌کنند از این بازگشایی خوشنود می‌شوند و اگر تصویب نشود تأسیسات استخرها اگر روشن نشوند سال آینده باید میلیاردها تومان هزینه تعمیرات کنیم.

وی بیان کرد: مشکلاتی در بحث تخصیص زمین هم داشتیم که طی سال اخیر ۱۲ درصد به مباحث عمرانی تخصیص داده شده بود که امسال به ۲۹ درصد رسیده است و تا ۳۵ درصد هم افزایش خواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ابراز کرد: با در نظر گرفتن اعتباری با معاونت جوانان هم صحبت و رایزنی شده تا در بحث خانه جوانان در استان تهران فقیر نباشیم و بر این اساس پنج مصوبه ساخت خانه جوانان صادر شده که یکی از مصوبه‌ها در پردیس اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار