برای نخستین بار در کشور
مدیرمرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب از اعطاء گواهینامه ایمنی آب توسط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵ 21 January 2021
مدیرمرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب از اعطاء گواهینامه ایمنی آب توسط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش تابناک همدان؛ مجید زیبازاده با اشاره به اینکه این گواهینامه برای نخستین باردر کشور، توسط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت برای شهر همدان صادر شده است گفت: براساس اهداف تعریف شده، برنامه ایمنی آب باید با مشارکت دیگر دستگاه‌های استان، در راستای تضمین کیفیت آب شرب در تمامی شهر‌ها و روستا‌ها عملیاتی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ارائه توضیحاتی اظهارداشت: این برنامه در سال ۹۳ از سوی مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ابلاغ شد و بر هیمن اساس طی دوسال اخیر با جدیت توسط دفتر پایش کیفیت پیگیری گردید.

زیبازاده افزود: درهمین راستا تیم کارشناسی به محوریت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب تشکیل و برگزاری جلسات بطور مستمر به منظوراجرای این برنامه در دستور کار قرار گرفت.

وی در همین خصوص توضیح داد: درابتدا برنامه ایمنی آب طی ۱۰ گام برای شهر همدان انجام و به موازات آن در آبفای روستایی سابق برای مجتمع روستایی سنگستان و ریواسیجان تویسرکان عملیاتی شد و در ادامه شهر رزن، بعنوان شهر دوم استان انتخاب گردید.

وی با بیان اینکه چندین مرتبه توسط کمیته راهبردی برنامه ایمنی آب کشور، وزارت بهداشت و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ممیزی‌های لازم در این رابطه انجام شد گفت: پس از انجام ممیزی‌های مذکور، گواهینامه ایمنی آب به همدان به عنوان نخستین شهر در اجرای این برنامه اعطا گردید.

وی توضیح داد: در این برنامه که با محوریت شرکت آب و فاضلاب و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، دستگاه‌های نظارتی و اجرایی نظیر؛ استانداری، فرمانداری، سازمان حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی، سازمان پخش فراورده‌های نفتی، سازمان صنعت، معدن تجارت، شرکت آب منطقه ای، شهرداری و شرکت‌های مدعو مانند شرکت شهرک‌های صنعتی، با توجه به دستورکار جلسات مشارکت دارند.

زیبازاده عنوان کرد: با عنایت به حمایت‌های بیدریغ مدیرعامل محترم شرکت، معاونت بهره برداری و مدیر امور آبفای شهرستان همدان، گواهینامه برنامه ایمنی آب که چندین بار توسط آبفای کشور، وزارت بهداشت و کمیته راهبردی کشوری ایمنی آب ممیزی شده است، به شهر همدان بعنوان نخستین شهر در سطح کشور اعطا شد.
 
منبع: روابط عمومی آبفای استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار