مهر: رئیس قوه قضاییه گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال از منابع قوه قضائیه برای رفع مشکلات قضایی استان سمنان اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۳۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 22 January 2021
 
به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه در پایان سفر یک روزه خود به استان سمنان در نشست خبری در شاهرود با اشاره به جلسات مختلف با مسئولان اجرایی و قضایی استان و دیدار با تعدادی از مردم گفت: همکاران اینجانب از جمله معاون اول قوه قضائیه و دادستان کل کشور با ده‌ها نفر از مراجعه کنندگان دیدار و مشکلات آنان را بررسی کردند.
 
رئیس دستگاه قضا از بررسی برخی مشکلات و کمبود‌های حوزه قضایی استان از جمله کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در جلسه مسئولان قضایی استان با اعضای شورای عالی قضایی خبر داد و گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال از منابع قوه قضائیه برای رفع مشکلات قضایی استان اختصاص یافت و تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز دستگاه‌های تابعه از جمله پزشکی قانونی استان سمنان برعهده سازمان برنامه و بودجه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی واگذاری کاروانسرای شاه عباسی سمنان که سال‌ها بعنوان زندان از ان استفاده می شد به شهرداری سمنان برای استفاده فرهنگی را از جمله تصمیمات این سفر در راستای تحقق خواسته‌های مردم بیان کرد و گفت: از شهردار سمنان خواستیم تا از شنبه کار مرمت این کاروانسرا را آغاز و استاندار سمنان نیز در بحث تکمیل و بازسازی برخی زندان‌های استان اقدام کند.
 
رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به مطالبه بیش از ده ساله‌ی مردم شاهرود برای تحقق طرح انتقال آب چشمه قطری به شاهرود که بخاطر برخی مباحث حقوقی متوقف شده افزود: طولانی شدن این طرح هیچ توجیهی ندارد و مسئولیت آن با مدیریت آب کشور است و از مسئولین وزارت نیرو و آبفا میخواهم این موضوع را بررسی و علت تاخیر را اعلام کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از ماموریت به دادستان کل کشور برای تشکیل کار گروه بررسی علل تاخیر در اجرای طرح انتقال آب شاهرود متشکل از وزارت نیرو ، محیط زیست و مسئولین استان‌های سمنان و گلستان خبر داد.
 
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه وقتی مسئله‌ای برای مردم ایجاد میشود باید حل شود و هیچ مسئله‌ی حل نشدنی در کشور نداریم افزود: مردم شاهرود و استان سمنان با تقدیم هزاران شهید و از خودگذشتگی در مقاطع مختلف انقلاب امتحان خود را پس داده اند و سزاوار نیست حل مشکلات آنان با تاخیر مواجه شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر حمایت همه بخش‌های کشور از تولید و رفع موانع تولیدکنندگان خاطر نشان کرد: نظام بانکی باید در خدمت تولید باشد نه دلالی، چون نتیجه سرازیر شدن نقدینگی به سمت دلالی تورم زاست.
 
او با بیان اینکه در بررسی شاخص‌های مجموعه دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه در استان سمنان عملکرد این دستگاه‌ها خوب ارزیابی شده ، از خدمات کارکنان قضایی استان سمنان قدردانی کرد و گفت: کرامت ارباب رجوع، پیگیری پرونده‌های قضایی، حساسیت نسبت به وظایف و مبارزه با فساد باید سرلوحه همه مسئولین و کارکنان دستگاه قضایی و اداری باشد.
 
رئیس قوه قضائیه با قدردانی از نقش آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان بعنوان عامل وحدت از ائمه جمعه، مسئولان، فرمانداران، بخشداران و قضات خواست در این موقعیت زمانی با مجاهدت زمینه تقویت وحدت و همدلی درجامعه را فراهم کنند.
 
رئیس قوه قضاییه پس از پایان نشست خبری در شاهرود به سفر یک روز خود به استان سمنان پایان داد و شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار