استاندار هرمزگان در هشتمین ستاد راهبری طرح پیشرفت و توسعه پایدار هرمز:
تابناک-در هشتمین نشست ستاد راهبری طرح پیشرفت هرمز، دستورات لازم از سوی استاندار هرمزگان به منظور تسریع در روند اجرایی پروژه های مهم این جزیره صادر شد.
کد خبر: ۹۳۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲ 28 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، هشتمین جلسه ستاد راهبردی طرح پیشرفت، آبادانی و توسعه پایدار جزیره هرمز به ریاست دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان و با حضور مدنی مدیرعامل بنیاد برکت برگزار شد.
فریدون همتی استاندار هرمزگان با بیان اینکه موانع پیش روی پروژه ۱۹۵واحدی و ۲۰۰واحدی مسکن مهر هرمز در این نشست بررسی شد، اظهار داشت: کمیته ای به ریاست معاونت عمرانی استانداری تشکیل و پس از تصویب نظرات دستگاه ها و نهادهای عضو این کمیته، فرآیند عملیاتی سازی این پروژه ها طی حداکثر پنج روز آینده و بر اساس برنامه زمانبندی مشخص می شود.

وی افزود: همچنین مشکلات مربوط به مجموعه ۱۰۰واحدی و ۳۰ واحدی مسکن هرمز نیز مورد بررسی قرار گرفت و دستور لازم در خصوص تسریع در روند اجرای این پروژه ها صادر شد.

وی تاکید کرد: معماری و نمای بیرونی مسکن مهر و مسکن ملی باید متناسب با ساختار جزیره طراحی شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به موضوع تامین مسکن جوانان جزیره هرمز در این نشست، عنوان کرد: بر اساس مصوبه امروز مقرر شد، اقدامات لازم به منظور بهره مندی جوانان هرمزی از مسکن مناسب بر اساس ضوابط مسکن ملی انجام شود.

وی اضافه کرد: برای تمام کسانی که در قالب این طرح ثبت نام کنند اقدام لازم از سوی دستگاه های متولی انجام می شود.

همتی بیان داشت: اجرای رینگ جزیره هرمز نیز در این جلسه مورد پایش و بررسی قرار گرفت که بر این اساس، عملیات اجرایی فاز دوم پروژه با تأمین دو سوم اعتبارات از محل منابع استانی و یک سوم اعتبارات از سوی بنیاد برکت، به‌زودی آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: فاز نخست رینگ دور جزیره هرمز به طول ۱۰ کیلومتر شامل  هفت متر عرض سواره رو ، ۱.۵متر عرض دوچرخه‌رو  بتن رنگی و  ۲.۵متر پیاده‌روی مفروش به کف‌پوش بتنی و سیستم روشنایی سراسر مسیر، به اتمام رسیده است.

همتی، بررسی طرح توسعه شبکه آب هرمز را دیگر دستور کار نشست امروز عنوان کرد و گفت: کلیه تعهدات مربوط به تفاهم نامه انجام شده و مبلغ ۲میلیارد تومان برای افزایش ظرفیت آب شیرین کن پرداخت شده است که کلیه مخازن این طرح تا اسفندماه سال جاری آماده بهر برداری می شود.

عالی ترین مقام اجرایی استان، با اشاره بررسی پروژه پایانه گردشگری هرمز که طراحی آن در یک طبقه انجام و مستندات مربوط به انجام مناقصه آن تکمیل شده است، بیان داشت: شهرداری هرمز باید در سریع ترین زمان ممکن مناقصه آن را برگزار کند و بر اساس برآورد اولیه، هزینه ساخت و تجهیز این پایانه بالغ بر ۱۵میلیارد تومان است که قرار است با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: مدیریت پسماند جزیره هرمز دیگر دستور کار این نشست بود که ماشین آلات مورد نیاز خریداری و ماشین آلات فرسوده به روز آوری شده است و اقدامات تبلیغی و ترویجی در خصوص تفکیک از مبدأ نیز انجام شده است.

وی افزود: دستور لازم به منظور تسریع در نصب انشعاب برق و نصب سوله پردازش برای بهره برداری از این طرح صادر شد.

دکتر همتی همچنین در این جلسه دستور داد زمین مورد نیاز برای اجرای ۳۰ غرفه صنایع دستی از سوی شهرداری جزیره در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری استان  قرار بگیرد.

وی گفت: این غرفه های عرضه صنایع دستی، با مشارکت بنیاد برکت در محدوده قلعه پرتقالی ها احداث خواهد شد.

همتی بیان داشت: بر اساس نتایج نشست امروز، مدرسه جری پولاک که طبق مصوبه شورای برنامه ریزی استان به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده و اجرای طرح مقاوم سازی آن ۳۰درصد پیشرفت داشته است به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می شود و این مدرسه تاریخی به مجتمع گردشگری رفاهی و اقامتی تبدیل شده و مقدمات اولیه واگذاری آن آغاز شده است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: مجتمع نیمه تمام اردوگاهی آموزش و پرورش نیز به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار و منابع آن در اردوگاه سرخون هزینه می شود.

همتی با بیان اینکه در این نشست در خصوص تکمیل راه های ارتباطی بشاگرد نیز تصمیماتی اتخاذ شد، گفت: ۱۰میلیارد تومان به صورت امانی برای احداث قطعه آخران - کهورکان از سوی بنیاد برکت در اختیار فرمانداری بشاگرد قرار می گیرد.

بر اساس دیگر پیشنهاد مطرح شده در این نشست که بیش از چهارساعت به طول انجامید، طرح بزرگداشت روز ملی خلیج فارس نیز با مشارکت بنیاد برکت در جزیره هرمز اجرایی می شود.

نشست بعدی ستاد راهبری طرح پیشرفت، آبادانی و توسعه پایدار جزیره هرمز ۱۴ اسفندماه با حضور استاندار هرمزگان، مدیران دستگاه های عضو و مشاور طرح برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ز193

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار