ناهید فضلی در گفتگو با تابناک:
معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به مطالبه جدی برخی از اولیای دانش آموزان مبنی بر حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس گفت: عدم حضور در مدرسه و عدم ارتباط دانش آموزان با یکدیگر در بلند مدت سبب آسیب جدی می شود.
کد خبر: ۹۳۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 30 January 2021

ناهید فضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: بیش از ٩٠ درصد دانش آموزان به شبکه شاد متصل هستند و این مقدمه ای است تا یادگیری و وضعیت آموزشی دانش آموزان توسط مدیران به عنوان راهبران آموزشی مورد بررسی قرار گیرد. گزارشات ارسالی حاکی از وضعیت مناسب تحصیلی دانش آموزان است که ناشی از تلاش‌های مدیران، معلمان و راهبران آموزشی همچنین اولیا دانش آموزان می‌باشد.


وی افزود: در شرایط کنونی بنا بر مطالبه جدی اولیای دانش آموزان مبنی بر نیاز به آموزش حضوری فرزندانشان، یکی از تصمیمات ستاد ملی کرونا بازگشایی درب مدارس به روی دانش آموزان به صورت داوطلبانه و با ساعات کلاسی محدود در قالب گروه‌های کوچک است، در واقع بسیاری از اولیای دانش آموزان به دلیل شرایط خاص، وقت، توان یا امکانات لازم برای مهارت آموزی به فرزندانشان را نداشتند، کلاس‌ها در زمان‌های بیست تا سی دقیقه برگزار می‌شود و با تصمیم شورای مدرسه برای حضور هر دانش آموز برنامه ریزی صورت می‌گیرد تا اشکالات دانش آموزان رفع گردد.


معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه در خصوص تاثیرات عدم حضور دانش آموزان در کلاس درس در دراز مدت، خاطر نشان کرد: حق امنیت کودکان و توجه به سلامتی آنان از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش است به همین دلیل بحث آموزش را از طریق شبکه‌های مجازی و درسنامه‌ها ادامه می‌دهیم، به عنوان مثال در برخی روستا‌ها معلمان از طریق تلفن اشکالات دانش آموزان را رفع می‌کنند، آنچه که در دراز مدت منجر به وارد شدن آسیب‌های جدی به دانش آموزان می‌شود بحث عدم ارتباط و عدم حضور است.  


این مسئول اضافه کرد: به معلمان توصیه کردیم در شبکه شاد دانش آموزان را در گروه‌های کوچک قرار داده تا با یکدیگر تعامل داشته باشند، همچنین جشنواره جابربن حیان و طرح پرسش‌گری در قالب طرح خوانا برگزار شد، برگزاری این جشنواره‌ها به این منظور است تا فرایند اجتماعی شدن دانش آموزان مختل نشود، فعالیت مهم دیگر در شبکه شاد بحث آموزش چند ساحتی است که بر اساس آن رشد همه جانبه دانش آموزان در نظر گرفته می‌شود.


وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید مدرسه‌ها را داخل منازل بیاوریم، یادآور شد: کرونا به خانواده‌ها آموخت که تربیت فقط مختص محیطی به نام مدرسه نیست.


فضلی در خصوص اجرای برنامه برای دانش آموزان در ایام الله دهه مبارکه فجر، بیان داشت: یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش انتقال ارزش‌ها به دانش آموزان است به همین جهت برنامه‌های بسیاری در مناسبت‌های مختلف اجرایی می‌شود، امسال هم یاد و خاطره دهه مبارکه فجر از طریق بارگذاری
برنامه‌ها در شاد یا در کتاب‌های درسی و برنامه‌هایی که معلمان طراحی کردند گرامی داشته می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار