رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تاکید کرد؛
تابناک-رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تقویت جلسات خانگی قرآن و ایجاد گروه‌های جهاد قرآنی را از برنامه‌های اصلی این سازمان دانست و گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی مانند ریشه‌کنی فقر نیاز به کار جهادی، جهادی شدن گروه‌های قرآنی و همچنین قرآنی شدن گروه‌های جهادی دارد.
کد خبر: ۹۳۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹ 30 January 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، در نشستی با مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، اظهار کرد: در صحبت‌هایی که با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی داشتیم بنا شد برنامه کاروان قرآنی انقلاب در روز ۱۲ بهمن هرساله در هرمزگان تداوم داشته باشد. خوشبختانه این برنامه امسال برای سومین بار در این استان اجرا می‌شود و منشأ خیر و برکات بسیاری شده است.

وی افزود: در نظر داریم در سال‌های آینده به جای محدودکردن برنامه به دهه فجر، از روز شهادت سردار سلیمانی تا ۲۲ بهمن تحت عنوان چله انقلاب اسلامی برنامه را اجرا کنیم و فعالین قرآنی در این مدت خود را تعریف کنند و حرکتی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی با نگاه توسعه فکر انقلاب اسلامی که مبتنی بر قرآن است و گفتمان شهید سلیمانی که شاگرد مکتب قرآن است، آغاز کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: طبق بررسی‌هایی که در سفرهای قبلی از ظرفیت‌های مختلف هرمزگان داشتیم، فعالیت‌های خوبی در هرمزگان رقم خورده است. این استان محرومیت‌هایی در زمینه امکانات و نیروی انسانی دارد اما همت بالای هرمزگانی‌ها این ضعف را جبران می‌کند. ما امید داریم در هرمزگان در بخش استعدادهای قرآنی به خصوص حفظ قرآن که مطالبه جدی مقام معظم رهبری است و همچنین در بخش خیرین استانی، اتفاقات ویژه‌ای بیفتد.

اخوان‌صباغ با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی باید با رویکرد تربیت جامعه پیش رود، تصریح کرد: انتظار داریم هرمزگان بر اساس رویکردهای جدید سازمان دارالقرآن الکریم در دو بخش تقویت جلسات قرآن خانگی و سبک زندگی قرآنی با اولویت تقویت معارف قرآنی اتفاقات مبارکی را رقم بزند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه التزام به قرآن و مجهز بودن به لوازم آن نیز در اکثریت جامعه وجود دارد اما متأسفانه ارتباط با قرآن کم است. به برکت ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی خیلی از ظرفیت‌های قرآنی فعال شده اما تا رسیدن به تمدن اسلامی قرآنی، جامعه قرآنی و دولتمردان قرآنی فاصله زیادی داریم. هرچقدر قرآن را زیبا تلاوت کنیم اما اگر نتوانیم در برابر استکبار جهانی قد علم کنیم، کارساز نیست. آن اتفاقی که قرآن را در سطح بشریت نگاه می‌دارد، این است که دستورات قرآن را پیاده کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اضافه کرد: چند ماهی است با کمیسیون آموزش عمومی شورای توسعه مذاکراتی برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در زمینه معلمان دبستانی داریم، چراکه آموزش اصلی در مؤسسات قرآنی اتفاق نمی‌افتد بلکه در دبستان‌ها ایجاد می‌شود. اشکال اصلی متخصص نبودن معلمان دبستان در زمینه قرآن است و به نظر می‌رسد در رده دروس اصلی قرار ندارد. بر این اساس تمامی معلمان آموزش و پرورش باید تحت تعلیم یک بسته آموزشی قرآنی قرار بگیرند.

اخوان‌صباغ ظرفیت‌سازی در دانشگاه فرهنگیان برای تقویت فعالیت قرآنی را ضروری دانست و بیان کرد: طبق بررسی‌هایی که داشتیم ۷۰ درصد بار فعالیت‌های قرآنی کشور بر دوش بانوان است، از این رو تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان را برای استفاده از ظرفیت بانوان در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های قرآنی ضروری می‌دانم.

وی اظهار کرد: باید در فضای قرآنی به سمت ایجاد روحیه جهادی برویم چراکه ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآن مانند ریشه‌کنی فقر نیاز به فعالیت جهادی دارد. از این رو یکی دیگر از برنامه‌های جدی ما ایجاد گروه‌های جهاد قرآنی است. این گروها باید سالانه چندین بار برای تربیت مربیان قرآن و تقویت ظرفیت استعدادهای قرآنی به روستاها و مناطق محروم بروند. به جز جهادی شدن گروه‌های قرآنی به دنبال قرآنی شدن گروه‌های جهادی نیز هستیم.
انتهای خبر/ز234

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار