نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: آموزش و پرورش استان یزد، مدیران، معلمان و فرهنگیان، تحول در سیستم آموزشی را جدی بگیرند و نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱ 31 January 2021

آیت‌الله ناصری در دیدار با مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: آموزش و پرورش جایگاه حساس و حائز اهمیتی دارد و از آنجا که بچه‌های معصوم از سن زیر شش سال تا 18 سالگی، دوران رشد معنوی، عقلی و جسمی خود را در مدرسه و مهدکودک به سر می‌برند، می‌توان گفت که حساس‌ترین دوران زندگی یک انسان در دست آموزش و پرورش است.

وی افزود: کارآمدی افراد، رشد فکری آنها همچنین شکل گرفتن شخصیت آنها یا بالعکس، سقوط اخلاقی، ناکارآمدی و وابستگی آنها در این دوره اتفاق می‌افتد بنابراین باید دقت نظر جدی داشته باشیم زیرا آینده یک کشور و یک ملت در دستان دانش آموزان امروز است.

ناصری با بیان اینکه دشمنان انسانیت نیز از این دوران به عنوان یک فرصت طلایی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: در شرایطی که ما نسبت به دانش آموزان و کودکان خود در این دوره غفلت کرده‌ایم، دشمن روی آنها سرمایه‌گذاری کرده و آنها را به سمتی سوق داده که مادی‌گرا، سطحی‌نگر، بی‌برنامه و فاقد قدرت تفکر و تعقل باشند.

امام جمعه یزد با بیان این که آنها زمینه‌سازی می‌کنند که دانش آموزان و دانشجویان ما به دنبال نمره و مدرک گرفتن باشند و حتی نخبگان ما را به کشورهای خود دعوت می‌کنند تا به آنها پول بیشتری بدهند تا فعالیت علمی آنها را متوقف و در راستای اهداف خود هدایت کنند، افزود: غربی‌ها می‌خواهند به نحوی عمل کنند که جوانان ما به سمت آنها گرایش پیدا ‌کنند و هشدارها در زمینه توجه به عاقبت و آخرت خود و مردم جامعه و کشور بی‌اثر باشد.

وی با اشاره به اینکه قرآن دستور داده که خودتان و فرزندانتان را از آتش جهنم نجات دهید، افزود: غربی‌ها بر خلاف دستور قرآن، مردم را به سمت آتش هدایت می‌کنند و در این شرایط اصحاب فرهنگ، دانشگاه، اساتید و معلمان باید متوجه شرایط باشد و ببینند که برای فرزندان این مرز و بوم چه برنامه‌ای دارند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار