مدیر تعاون روستایی کرمانشاه از پرداخت کامل یارانه گوجه‌فرنگی سال ۹۹ کشاورزان استان توسط تعاون روستایی به میزان ۱۴۰ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 31 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«ایرج صفایی»  افزود: در سال ۹۹ و طبق دستورالعمل های ابلاغی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، پرداخت یارانه حمایتی کشاورزان گوجه کار در ۲ منطقه گرمسیر و سردسیر استان در ۲ مرحله خرید در تیر و شهریور ماه ۹۹ انجام شد.

مدیر تعاون روستایی کرمانشاه افزود: براساس قراردادهای منعقد شده خرید، ۲ کارخانه تولید رب «روژین تاک» و «شادچین» در بازه‌های زمانی ۲۶ تا ۳۱ تیر ۹۹ در مناطق گرمسیری استان و ۶ تا ۳۱ شهریور ۹۹ در سایر مناطق استان مشمول این طرح بودند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه، میزان گوجه خریداری شده در این بازه‌های زمانی که مشمول پرداخت یارانه بوده را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

بیش از پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی به کشت این محصول اختصاص دارد که سالانه نزدیک به ۴۰۰ هزار تن از آن برداشت می‌شود.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار