پرویز توسلی :
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از بررسی پرونده واگذاری پالایشگاه کرمانشاه خبر داد وگفت:بیش از ۱۶ هزار پرونده قضایی در ۹ ماهه اول سال به سازش در استان ختم شده است‌.
کد خبر: ۹۳۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 02 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه نشست خبری رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر ظهر امروز در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه تشکیل شد،در این جلسه پرویز توسلی زاده به تشریح دستاوردهای سفر رئیس قوه قضاییه پرداخت و ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد:مهمترین مولفه انقلاب اسلامی تحول جامعه در حوزه فکر و اندیشه بر مبنای اعتقادی و سیاسی است و سبب تغیر رویکرد در حوزه های اجتماعی،فرهنگی، اقتصادی،سیاسی و حکومت داری بود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه جهت پوشش سفر قوه قضاییه،افزود: رسانه ها بدون هیچ هزینه ای برای دستگاه قضایی مسائل روز را کارشناسی و مشکلات را به گوش ما می رسانند،همه مدیران باید از کار رسانه ای و نقد استقبال کنند،نقد منصفانه سبب پیشرفت مدیران است و بهترین شیوه اداره یک جامعه حکومت داری شفاف است.

توسلی زاده با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: قبل از سفر آیت الله رئیسی هیئت کارشناسی به استان اعزام و دادگستری استان را از همه ابعاد بررسی و گزارش عملکرد و نیازها و مشکلات را به ایشان ارائه دادند،در جریان این سفر ۱۳۰ میلیارد اعتبار مالی برای دادگستری استان در زمان جذب ۲ ساله مصوب شد،در حوزه منابع انسانی عملکرد دادگستری استان مورد ارزیابی قرار گرفت که مورد رضایت قوه قضاییه قرارگرفت.

وی یکی از مهمترین برنامه های دادگستری استان را سازش دانست و گفت: ستاد مصلحین در استان جهت کاهش پرونده های قضایی و سازش تشکیل و در دی ماه بیش از ۴ هزار پرنده توسط این ستاد به سازش منتهی شد، سطح اختلافات در استان کرمانشاه بالا است و این امر سبب عدم پیشرفت استان می شود،مردم باید اختلافات را کنار بگذارند، شورای حل اختلاف در ۹ ماهه گذشته در استان بیش از ۱۶ هزار پرونده را به صلح منتهی کردند.در این راستا در سه نهاد پرجمعیت از جمله آموزش و پرورش ،دانشگاه ها و نیروهای مصلح،ستاد مصلحین تشکیل دادیم.

 

توسلی زاده با تاکید بر اینکه حل اختلافات با سازش تنها باید برای جرائم خرد و غیرمهم باشد،نه پرونده هایی که در آن جرائم مهمه همچون سرقت های خشن، قاچاق اسلحه و ... صورت گرفته است، افزود:
90 درصد روابط حقوقی مردم در مشاورین املاک تنظیم می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارشی از عملکرد 17 ماهه دادگستری استان پرداخت و گفت: طی این مدت یکی از اولویت های مهم خود را کاهش تعداد پرونده های ورودی قرار دادیم که خوشبختانه کارهای خوبی نیز در این رابطه انجام شد و از آنجایی که حدود 90 درصد از روابط حقوقی مردم در مشاورین املاک تنظیم می شود، برای همین ساماندهی پنج هزار دفتر مشاوره املاک استان را انجام دادیم تا قراردادها به شکل الکترونیک و قانونمند تنظیم شوند.

وی با اشاره به کاهش پرونده های ورودی به دادگستری استان،گفت: تلاش کردیم تا طی این مدت موجودی پرونده ها را نیز کاهش دهیم که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

وی برخورد جدی با جرائم مهمه را یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضایی استان دانست و تصریح کرد: آرامش مردم برای ما مهم است و تاکید داریم هیچ فردی در استان نباید احساس ناامنی کند، براین اساس به همه کسانی که اقدام به آزار و اذیت مردم می کنند، تذکر می دهیم که آنها را بصورت مستمر رصد می کنیم.

توسلی زاده افزود: مردم هرجا احساس ناامنی کردند، می توانند با شماره 4141 دادگستری استان تماس بگیرند.

وی در ادامه به تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده های معوقه قضایی در استان هم اشاره ای کرد و گفت: تاکنون 76 درصد پرونده های معوقه استان که مربوط به قبل از دی سال 1398 بوده، تعیین تکلیف شده اند و بیشتر پرونده هایی هم که باقی مانده مربوط به اجرای احکام هستند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: تنها تعداد کمی از شعبات استان درحال حاضر بالای 200 پرونده معوقه دارند که درخواست کرده ایم تا پایان سال آنها را تعیین تکلیف کنند.
به گفته رئیس دستگاه قضایی استان، میانگین زمانی رسیدگی به پرونده های قضایی در کرمانشاه حدود یکصدو یازده روز است،در دستگاه قضایی استان حدود 207 پرونده کثیرالشاکی داریم، یعنی پرونده هایی که بیش از 20 نفر شاکی دارند که در تلاش برای مختومه کردن آنها هستیم.

توسلی زاده در ادامه یکی از سیاست ها و رویکردهای مهم دستگاه قضایی استان را کاهش جمعیت کیفری زندان ها دانست و گفت: در این راستا، طرح پایش زندانیان را در استان در حال اجرا داریم و  از زمان اجرای این طرح بیش از سه هزار کاربرگ تنظیم شده، یعنی حدود سه هزار زندانی مستحق ارفاق و مرخصی هستند که تاکنون هزار نفر از آنها از زندان آزاد شده اند، چراکه ضرورتی نداشت در زندان بمانند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با تایید خبر انهدام باند اخذ رای تضمینی با عنوان "فرشته نجات" در استان، گفت: این موضوع صحت دارد و ما از برخورد با فساد استقبال می کنیم و تاکید داریم که دستگاه قضایی باید عاری از هرگونه فساد باشد.
وی افزود: در این پرونده تعدادی از کارکنان دادگستری و وکلاء دستگیر شده اند که پرونده آنها در مرحله مقدماتی است و بعدا جزییات آن را تشریح خواهیم کرد.
توسلی زاده در ادامه با اشاره به وضعیت  پرونده واگذاری پالایشگاه کرمانشاه اظهار کرد: این پرونده در یک نهاد رسمی درحال بررسی است، اما تفاوتی که این پرونده با سایر پرونده های واگذاری در کشور دارد این است که پس از واگذاری، تولید و اشتغال این پالایشگاه با مشکل مواجه نشده و حتی طبق گزارشات رسیده بهینه سازی هایی هم در آنجا انجام گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار