کیومرث مظفری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بانوان جهت ارتقا سلامت خود و پیشگیری از ابتلا به بیماری های شایع زنان انجام مکرر تست های غربالگری را فراموش نکنند.
کد خبر: ۹۳۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 03 February 2021

کیومرث مظفری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بیمه سلامت جهت ارتقا سلامت بانوان به ویژه زنان ساکن مناطق روستایی که دسترسی کمتری به مراکز بهداشتی و درمانی دارند، خدماتی را ارائه می دهد تا مشکلات درمانی این افراد به حداقل میزان خود برسد در همین راستا در قالب خدمات سطح یک با مراکز بهداشتی درمانی روستایی قراردادی داریم که یکی از خدماتی که پزشکان و ماما های شاغل این مناطق به روستاییان ارائه می دهند همین بحث خدمات غربالگری است.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت در قالب اعتبارات، خدمات سطح یک را جهت انجام غربالگری ها به خصوص برای بانوان و زنان باردار، به مراکز بهداشتی و درمانی پرداخت می کند و نیاز به پرداخت هزینه ای توسط مراجعه کنندگان نیست همچنین زنان عشایر نیز می توانند با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی از تمامی خدمات گفته شده بهره مند شوند.

مدیر کل بیمه سلامت کرمانشاه تصریح کرد: از سال ۹۸ تا کنون بالغ بر یک میلیون و ۳۶۰ هزار مورد خدمات غربالگری با هزینه ماهیانه ۶ میلیارد تومان انجام می شود که ۵۰ درصد این موارد شامل زنان روستایی است‌.

مظفری خاطر نشان کرد: بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، بیماری های اعصاب و روان و ... هرکدام زمینه ساز سایر بیماری های خطرناک تر هستند که باید به موقع تشخیص داده و رسیدگی شود و به این منظور بسیاری از خدمات حوزه روستایی به این بیماری ها اختصاص داده شده، ویزیت پزشک و ماما ، ده گردشگی، دندانپزشکی از دیگر خدماتی است که می توان به آن ها اشاره کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار