رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از کاهش ۹۱.۵درصدی فوتی‌های کرونا در استان پس از اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 04 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر محمودرضا مرادی در جلسه ستاد کرونای استان که با حضور رییس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به ثبات وضعیت کرونا در استان گفت: بعد از سیر کاهشی کرونا و کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و فوتی های کرونا، تقریبا در یک ماه گذشته روند ثابتی در خصوص این بیماری در استان داشته‌ایم.

وی تعداد بستری های حال حاضر استان را 145 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 41 نفر در ICU بوده و حال چهار نفر نیز وخیم است.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 26 هزار و 578 نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند. همچنین طی این مدت متاسفانه 1457 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به کاهش چشمگیر بستری های کرونایی استان طی ماه گذشته اشاره کرد وافزود: در آبان ماه که اوج بیماری را داشتیم تعداد روزانه بستری ها 227 نفر بود که هم اکنون به روزانه 45 نفر کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین متوسط مرگ و میر روزانه در آبان ماه 12.5 نفر بود که این تعداد هم اکنون به حدود یک نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سیر کاهشی کرونا را حاصل اجرای طرح موفق شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانست و افزود: برای کاهشی شدن سیر بیماری زحمات بسیاری کشیده شد، اما یکی از عوامل اصلی آن اجرای این طرح موفق بود.

وی افزود: در این طرح 149 تیم نظارتی، 712 تیم مراقبتی و 1440 تیم حمایتی در سطح استان فعالیت داشتند.

وی تصریح کرد: در این طرح حدود 10 هزار و 975 بازدید از سطح واحدهای صنفی به عمل آمده که برای 5498 واحد اخطار صادر شده، 981 واحد به مراجع قضایی معرفی و 516 واحد صنفی هم به دلیل تخلفات کرونایی تعطیل شدند.

مرادی گفت: همچنین در این طرح 106 هزار و 649 خانوار در استان بررسی و پایش و 5167 نفر تحت مراقبت در منزل قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کاهش 91.5 درصدی فوتی های کرونا در استان و نیز کاهش 80 درصدی بستری های استان پس از اجرای این طرح را گواه موفقیت چشمگیر این طرح دانست.

مرادی تصریح کرد: در این طرح در کنار سپاه، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه هایی همچون بهزیستی، هلال احمر، صمت و بویژه رسانه ها نقش مهمی ایفا کردند.

در پایان این مراسم از 50 نفر از فعالین در اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تجلیل شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار