در حاشیه امضای تفاهم نامه فعالیت مجتمع توسعه و تحول اقتصاد دیجیتال در اصفهان
استان اصفهان رتبه پنجم شاخص دسترسی و توسعه استفاده از فناوری اطلاعات را دارد.
کد خبر: ۹۳۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵ 06 February 2021

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه امضاء تفاهم نامه فعالیت مجتمع توسعه و تحول اقتصاد دیجیتال در اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداو سیماگفت: این استان در زمینه شاخص توسعه فناوری اطلاعات پس از استان‌های تهران، سمنان، یزد و البرز در جایگاه پنجم کشور قرار دارد.
امیرناظمی افزود: در واقع در سه زیر بخش اصلی این شاخص، استان اصفهان در زیرساخت‌های فنی رتبه سوم و در مهارت نیروی انسانی و میزان استفاده رتبه پنجم کشوری را دارد.
وی گفت: اصفهان از معدود استان‌هایی است که زیرساخت فنی و دسترسی به فناوری اطلاعات در آن بیشتر از میزان استفاده و سرویس دهی به شهروندان است.
امیر ناظمی افزود: در بیشتر استان ها، با وجود ضعف زیرساخت‌های فنی، از توانمندی‌ها در زمینه فناوری اطلاعات استفاده می‌شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات، کسب و کار‌های فعال و میزان استفاده شهروندان از خدمات دیجیتالی (فروشگاه‌ها اینترنتی و حمل و نقل) را از علل احتمالی پایین بودن شاخص دسترسی و توسعه استفاده از فناوری اطلاعات در استان اصفهان بیان کرد.
امروز در آیینی تفاهم نامه فعالیت مجتمع توسعه و تحول اقتصاد دیجیتال در حاشیه شهر فولادشهر در ۹ ماده و سه تبصره به امضاء امیرناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و سیدحسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان به نمایندگی استانداربه مدت پنج سال رسید.
این مرکز با هدف محلی برای استفاده بهتر صنایع از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تولید و رقابت پذیری بهتر در سطح جهانی به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.
کمیته راهبردی مجتمع توسعه و تحول اقتصاد دیجیتال اصفهان از استانداری ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگان بخش خصوصی در قالب سازمان نظام صنفی رایانه‌ای فعالیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار