معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اعتقاد داریم که باید حداکثر استفاده را برای حل مسایل اجتماعی و اقتصادی از دانشگاه‌ها برده شود و ارتباطات نهادها و دستگاه‌ها با نهاد دانشگاه تقویت شود.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ 08 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «حسین خوش اقبال» روز دوشنبه در مراسم افتتاح مرکز مطالعات پدافند غیرعامل دانشگاه رازی، با بیان اینکه دانشگاه ها و دانشجویان جزو امین ترین نهادها نسبت به نظام اسلامی هستند تاکید کرد: از فرصت دانشگاه باید برای توسعه استان بهره برد.

وی با انتقاد از برخی تنگ نظری‌ها و اعمال سلایق در مواجهه با دانشگاه گفت: باید دیدگاه‌های بزرگان نظام اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری در هم افزایی با دانشگاه را مدنظر قرار داد و از فرصت دانشجو و دانشگاه نهایت استفاده را برد.

خوش اقبال با اشاره به اهمیت دانشگاه ها برای نظام اسلامی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب، دانشگاه در مبارزات و حمایت های آنها از امام راحل نقش داشته و پس از آن نیز در دوران ۴۲ ساله نظام اسلامی اگر در عرصه های علمی به نقطه افتخار رسیده ایم به واسطه اساتید و فعالیت دانشگاه بوده است.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: باید به این باور داشته باشیم که همه نهادها و مجموعه های درون نظام دغدغه توسعه و تعالی کشور و استان را دارند و تلاش می کنیم که موضوع مورد دغدغه دانشگاه ها را در مسیر توسعه استان دنبال کنیم.

خوش اقبال با بیان اینکه اختصاص اعتبار و حمایت به دانشگاه ها سرمایه گذاری برای استان محسوب می شود، افزود: دستگاه ها و ادارات می توانند در چاره یابی برخی مسایل خود از توان علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها بهره برداری کنند.

وی ادامه داد: در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی گریبانگیر هستند مسوولان برای چاره یابی و تسهیل امور به همراهی دانشگاه ها نیاز بیشتری دارند.
به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی کرمانشاه در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر «عبدالعلی گویا» شروع به فعالیت کرد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت، در شروع سال تحصیلی در سال ۱۳۵۱ دانشکده علوم با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی موجودیت خود را اعلام کرد.

دانشگاه رازی دانشگاه اول و مادر استان کرمانشاه است و غیر از آن بیش از ۱۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی نیز در استان با حدود ۹۰ هزار دانشجو فعال هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار