شهردار منطقه ۱۲ تهران از برگزاری مانور حریق ناشی از زلزله در بازار بزرگ تهران خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 08 February 2021

 

علی‌محمد سعادتی، افزود: مانورهای عملیاتی با موضوع زلزله در شهری زلزله‌خیز مانند تهران، از مهم‌ترین اقدامات برای مدیریت بحران در هر منطقه از این شهر به شمار می‌رود.

وی کاهش تلفات و خسارات ناشی از بلایایی نظیر زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های سریع و اصولی و افزایش آگاهی عمومی در مورد باید و نبایدهای زلزله را از جمله اهداف چنین مانورهایی معرفی کرد و ادامه داد: به منظور افزایش آمادگی نیروهای امدادرسانی در مواقع بحرانی، شهرداری منطقه ۱۲ با همکاری اداره کل بحران استان تهران، سازمان آتش نشانی، هلال احمر، مرکز خدمات پیش بیمارستانی (اورژانس) شهر تهران، همچنین همه ادارات خدماتی محدوده، مانور عملیاتی عوامل ناشی از زلزله-حریق را در بازار بزرگ تهران به اجرا درآورد.

وی با اشاره به اینکه ویژگی مانور برگزارشده، توجه به موضوع اطفای حریق ناشی از زلزله بوده و از این منظر با نگاهی تخصصی‌ به اجرا درآمده، بیان کرد: در این مانور که با پیش‌فرض وقوع زلزله‌ای با بزرگای ۵/۵ ریشتر در گسل ری برگزار شد، از امکانات تیم سگ‌های زنده‌یاب سازمان اورژانس به منظور نجات مصدومین احتمالی استفاده شد.

سعادتی افزود: توجه به موضوع اطفای حریق و نجات مصدومان از دیگر برنامه‌های تعریف‌شده برای این مانور بود که با استفاده از نیروهای امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی به منظور ارتقای سطح توان امدادگران به اجرا درآمد.

جماران آماده میعاد یاران انقلاب شد

مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: جماران و معابر منتهی به آن در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان میعادگاه یاران و عاشقان امام خمینی (ره) برای تجدید بیعت با آرمان های انقلاب و مقام معظم رهبری آماده سازی شد.

وی اظهار داشت: ایران سربلند اکنون مدیون ایثار، خودگذشتگی و فداکاری های شهدا، جانبازان، جوانان، شیر زنان و شیر مردانی است که با اخلاص در صحنه های مقاومت حضور یافتند و جماران به عنوان میعادگاه انقلاب هرساله در ایام دهه فجر برای تجدید بیعت یارانش آماده سازی می شود.

وی افزود: در این اقدام شمال تهران به خصوص جماران و محدوده های منتهی به بیت و حسینیه امام خمینی (ره) با نصب پرچم‌های رنگی، ریسه، بنر، پوستر و اکران طرح‌های مناسبتی این ایام، فضاسازی و با حضور نیروهای خدمات شهری پاکسازی شد.

جعفریان افزود: اداره زیباسازی این منطقه در ایام دهه فجر و آستانه ۲۲ بهمن اقدام به نصب ۲۰۰ بنر آویزی طرح پرچم ایران، ۱۰۰ پلاکارد پرچم، ۱۳۵ بنر داربستی، پرتابلی، پلاکاردی، ۱۲ بوم بنر برجسته نگاری، ۲۸ هزار متر طول ریسه و کتیبه، اکران ۱۰ پرچم پایه بلند و ۲۷۵ تخته پرچم بزرگراهی، رنگ آمیزی فضاهای شهری نموده است.

معاون شهردار منطقه یک افزود: معابر سه راه یاسر، خیابان شهید حسنی کیا و بیت امام(ره) نیز به صورت ویژه فضاسازی و طاق نصرت آن رنگ آمیزی و آذین بندی شد.

چشم نوازی دیواره ها و المان های رنگی در شمال شرق پایتخت
حمیدرضا فرخی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ گفت: دیواره های معابر بزرگراهی و محلی منطقه چهار با نقاشی های دیواری و رنگ آمیزی های متنوع درکنار برخی از المان های رنگارنگ شهر را چشم نوازتر می کند.

وی افزود: نقاشی‌های دیواری به نوعی شناسنامه رنگی شهر محسوب شده و متعلق به هزاران شهروند و مخاطب است، به همین منظور و براساس دستورالعمل های ابلاغی شهردار تهران با محوریت قراردادن استفاده از رنگ در شهر در قالب طرح "کاربرد رنگ در شهر " دیوارهای معابر شمال شرق پایتخت با نقاشی های شهدا و تصاویر رنگارنگ به شهر رنگ و بویی ویژه داده است.

وی با بیان اینکه طرح‌ آرام‌سازی بصری برای کاهش ناهمخوانی های بصری و آرامش شهروندان حائز اهمیت است، ادامه داد: در این راستا دیواره مقابل ایستگاه مترو خواجه عبداله تقاطع خیابان بنی هاشم با الهام از طرح های آجری طراحی و زیباسازی و حدود ۷۰۰ متر مربع سیمان کاری، رنگ آمیزی و نماسازی شد.

معاون خدمات شهری منطقه ۴ با اشاره به دیگر اقدامات این طرح گفت: در ادامه این عملیات حدود ۲۸۰۰ متر طول از هندریل های بزرگراه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی حد فاصل میدان رسالت و تقاطع بزرگراه شهید صیاد شیرازی مطابق با پالت رنگی ابلاغی سازمان زیباسازی شهر تهران رنگ آمیزی شد.

فرخی گفت: با توجه به فرسودگی نمای زیرین پل شهید بابایی تقاطع استخر و نیاز به مرمت و پاکسازی و ناامن بودن سازه موجود، حدود ۱۰۰۰ مترمربع کامپوزیت فرسوده جمع آوری و نمای زیرین شستشو، پاکسازی و با الهام از پایه های پل مذکور نماسازی می شود.

وی عنوان کرد: همچنین با عنایت به درخواست اهالی محله کوهسار شستشو و نماسازی زیرگذر بزرگراه بابایی – دانشگاه امام حسین (ع) آغاز شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار خاطرنشان کرد: به منظور افزایش طول عمر رنگ آمیزی ها، شستشو و رسیدگی به سازه های تبلیغاتی، دیواره ها و المان های شهری به طور مستمر انجام می شود.

تعامل سازنده بین شهرداری و نیروی هوایی

مجتبی شکری، شهردار منطقه۱۳ در دیدار با امیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: این منطقه افتخار همسایگی با پادگان نیروی هوایی را داشته و با توجه به شکل گیری مبارزات انقلابی از خیابان پیروزی، اکنون وظیفه ماست که بزرگداشت چهل و دو سالگی انقلاب را هر چه با شکوه تر برگزار کنیم.

وی گفت: به پاس زحمات چهل ساله نیروی هوایی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه، ویژه برنامه مفصلی را با عنوان امیران آسمانی که تداعی گر دلاوری های پرسنل هوانیروز است، پیش بینی و تدارک دیده است.

وی افزود: به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای نیروی هوایی و تکریم خانواده این عزیزان شهید، درختان تنومندی به یاد شهدای نیروی هوایی و قدردانی از امیران و همافرانی که نقشی تعیین کننده در پیروزی انقلاب داشتند، در محلی که به عنوان بوستان امیران آسمانی در پارک جنگلی سرخه حصار تعیین شده، کاشته و پلاک کوبی می شود.

شکری اضافه کرد: سردیس هایی نیز در این قسمت از سرخه حصار جانمایی می شود و مجموعه نیروی هوایی می تواند از این محل برای برگزاری مراسم و مناسبت بهره گیری کند.

شهردار منطقه۱۳ همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش به اهمیت موضوع آزاد سازی و بهره مندی شهروندان از اراضی دوشان تپه با توجه به اولویت دکتر حناچی، شهردار تهران اشاره و ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی و تعامل با نیروی هوایی بتوانیم، اتفاقی خوشایند و خدمتی ماندگار را برای شهروندان این منطقه رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه آزادسازی اراضی دوشان تپه، کمک بزرگی به جبران سرانه های خدماتی و فضای سبز این منطقه می کند، درباره ویژگی ها و مشخصات طرح به لحاظ وسعت و موقعیت جغرافیایی، مواردی را مطرح کرد.

سردار عزیز نصیرزاده، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات شهرداری منطقه ۱۳ در گرامیداشت و بزرگداشت هفته نیروی هوایی، بر لزوم تعاملات فیمابین در راستای خدمت به شهروندان تأکید کرد.

اجرای طرح «هر محله یک گروه دوچرخه سوار» در منطقه ۱۵

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۵ از آغاز طرح «هر محله یک گروه دوچرخه سوار» در راستای گسترش حمل ونقل پاک در محلات ۲۰ گانه منطقه ۱۵ خبر داد.

وی افزود: راهبرد اصلی مدیریت شهری برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا، توسعه حمل ونقل پاک بویژه دوچرخه و مترو است.

وی با اشاره به اینکه دو رویکرد توسعه حمل و نقل پاک و اولویت دادن به پیاده‌محوری و پرهیز از خودرومحوری را در دستور کار قرار دادیم، افزود: تلاش کردیم با تامین زیرساخت ها، احداث مسیر دوچرخه سواری در محله های منطقه، افزایش ایستگاه ها و تعداد دوچرخه و نیز طرح های آموزشی و ترغیبی شهروندان را به استفاده از این وسیله پاک تشویق کنیم.

محمدی به طرح «هر محله یک گروه دوچرخه سوار» اشاره کرد و گفت: این طرح به همت پارک ترافیک با همکاری اداره آموزش های شهروندی ویژه بانوان و با هدف ایجاد وگسترش گروه های دوچرخه سوار مردمی و NGO ها آغاز به کار کرده است و علاقه مندان می توانند برای ثبت نام و آموزش به نزدیکترین سرای محله سکونت خود یا اداره آموزش های شهروندی مراجعه کنند.

شهردار منطقه اضافه کرد: این آموزش ها با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سه سطح مقدماتی، میانی و تکمیلی – دوچرخه سواری شهری برگزار می شود که مرحله مقدماتی به صورت مجازی و ۲ مرحله دیگر به صورت عملی در گروه های ۲۰ نفره در بوستان ترافیک منطقه و توسط مربیان فدراسیون برگزار می شود.

محمدی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در کلانشهر تهران و لزوم فرهنگ سازی اظهار امیدواری کرد: با برپایی چنین برنامه هایی بتوانیم فرهنگ استفاده از دوچرخه را برای تمامی اقشار جامعه نهادینه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار