ایمان بیوس در گفتگو با تابناک:
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: کارگاه های جدید تاسیس مشمول کمک دولت در پرداخت حق بیمه نخواهند بود.
کد خبر: ۹۳۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 11 February 2021

ایمان یبوس در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه،اظهار کرد: معافیت در پرداخت حق بیمه شامل یک سری کارگاه ها می شود، حقِ بیمه ۳۰ درصد است که سه درصد آن بیمه بیکاری و از ۲۷ درصد باقی مانده ۷ درصد از حقوق کارگر کسر و ۲۰ درصد توسط کارفرما به تامین اجتماعی پرداخت می شود که در بعضی از صنوف مانند نانوایی ها، آلومینیوم سازی ها و... دولت به جای کار فرما پرداخت این ۲۰ درصد را تامین اجتماعی را بر عهده گرفته است.

وی افزود: از مهر ماه سال جاری بر اساس دستور العملی که برای سازمان تامین اجتماعی صادر شد دولت مجاز به پرداخت ۲۰ درصد حق بیمه کارفرمایان صنوفی است که از قبل لیست بیمه داشته اند اما اگر فردی کارگاه جدیدی تاسیس کند مشمول کمک دولت در پرداخت حق بیمه نخواهند شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان تصریح کرد: هدف دولت حمایت از صنوفی است که با مشکل مالی مواجه هستند، در بحث مشوق های بیمه ای نیز دولت سهم بیمه افراد به کار گرفته شده توسط کارفرما و یا مقدار مشخصی از دستمزدشان را پرداخت می کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: هر قانونی می تواند با گذشت زمان تغییر کند در نتیجه بحث معافیت های بیمه نیز می تواند زمانی تغییر کند و مشاغل دیگر مشمول دریافت کمک از جانب دولت نباشد و تمام این این کمک ها به شرایط اقتصادی دولت بستگی دارد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار