عوامل متعددی از جمله تعطیلی مراکز آموزشی در دوران شیوع ویروس کرونا باعث شدخط نوشتاری دانش آموزان و دانشجویان آسیب پذیرشود.
کد خبر: ۹۳۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 12 February 2021

به گزارش تابناک سمنان رضا حمیدی نویسنده، شاعر و پژوهشگر ادبی درباره غلط‌های املایی در فضای مجازی گفت: عصر اطلاعات، ارتباطات و تکنولوژی‌های نوین عصر تعالی، رشد و پیشرفت است. هرگونه پسرفت یا بازگشت به عقب در تضاد با این عصر قرار می‌گیرد.از این رو عصرارتباطات و تکنولوژی به مراتب بیشتر از عصرصنعت چاپ توانست مسیر توسعه فرهنگی، علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را رقم بزند و تحولی جدید در جهان به وجود بیاورد.

وی افزود: متولیان امور باید اسلوب استفاده و آسیب‌های آن را در هر فضای جدیدی که به روی مخاطب بازمی شود،بررسی کنند و به مخاطبان از طریق رسانه‌های فراگیر آموزش‌های لازم را بدهند.عوامل متعددی از جمله تعطیلی مراکز آموزشی در دوران شیوع ویروس کرونا باعث شد،خط نوشتاری دانش آموزان و دانشجویان آسیب پذیر با چالش‌هایی مواجه شود.از سوی دیگردستور زبان فارسی با افت مواجه و لغت‌های قابل توجهی غلط نوشته  و این غلط ها به باور عمومی تبدیل شود.

این پژوهشگر ادبی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، آموزش و پرورش و نهاد‌های فرهنگی دربرابر آسیب‌های وارد شده به دستور زبان فارسی کمترین عکس العمل را داشتند.ممکن است این روند در درازمدت فرهنگ، ادبیات و رسم الخط ما را با ساختارشکنی‌های بیشتر و برگشت ناپذیری مواجه کند.

این شاعر اظهار کرد: توسعه و رشد تکنولوژی در سال‌های آینده بیشتر از شرایط موجود شتاب می‌گیرد.اگر بی تفاوتی‌ها و بی برنامگی‌ها در زمینه رسم الخط و دستور زبان فارسی در فضای مجازی شتاب بیشتری بگیرد،بی شک در فضایی که در آینده نزدیک در تکنولوژی به وجودمی آید،اعوجاج و از هم گسیختگی بیشتر و بازگشت ناپذیری را داریم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار