چهار روز پس از اولین فاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، دومین محموله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» نیز امروز جمعه وارد کشور شد تا تزریق واکسن بیماری کووید.۱۹ بدون وقفه انجام شود.
کد خبر: ۹۴۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴ 12 February 2021

 چهار روز پس از اولین فاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، دومین محموله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» نیز امروز جمعه وارد کشور شد تا تزریق واکسن بیماری کووید.۱۹ بدون وقفه انجام شود.

روز سه شنبه ۲۱ بهمن و همزمان در سراسر کشور، نخستین فاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا با استفاده از واکسن «اسپوتنیک وی» روسی با اولویت کادر درمان در بخش های آی سی یو ویژه بیماران کرونا در تعدادی از استان‌ها آغاز شد.

تاکنون فقط واکسن اسپوتنیک وی، روسیه توانسته در ایران مجوز استفاده بگیرد و به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو علاوه بر واردات واکسن اسپوتنیک وی و تولید مشترک آن در کشور تا پایان سال، دو واکسن دیگر خارجی کرونا وارد می شود و واردات دو واکسن بهارات بیوتک هند و سینوفارم چین نیز در این مسیر در دست بررسی است.

در زمان حاضر قرارداد خرید حدود دو میلیون واکسن اسپوتنیک وی با شرکت گامالیای روسیه بسته شده که به تدریج وارد کشور می شود.

وزارت بهداشت اعلام کرده تا پایان امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در ایران واکسن کرونا را دریافت می کنند. اولویت تزریق واکسن با کادر درمان است که از کارکنان بخش های آی سی یو شروع شده و به تدریج به سایر کادر درمان و بعد از آن سالمندان با سنین بالاتر و بیماران خاص و صعب العلاج گسترش پیدا می کند.

هفته گذشته روند تدریجی رشد موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی در برخی استانها دیده شد و کارشناسان هشدار دادند این روند افزایشی به علت کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی است، موضوعی که مورد توجه قرار نگرفت و با ساده انگاری ها اکنون تعداد دیگری از استانها را نیز درگیر کرده است .

دی ماه گذشته روند بیماران مبتلا کاهش یافت و رفته رفته برخی مناطق رنگ آبی به خود گرفتند اما همین عادی انگاری به عنوان مهمترین دغدغه و هشدار موجب شد تا وضعیت کرونا با عدم رعایت نکات بهداشتی دوباره با شیب ملایم در برخی مناطق افزایش یابد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت شهرستانهای نارنجی (پرخطر) از ۱۸ به ۳۶ مورد افزایش، شهرستانهای زرد (خطر متوسط) از ۱۳۰ به ۱۷۸ مورد افزایش و شهرستانهای آبی (کم خطر) از ۳۰۰ به ۲۳۴ مورد کاهش یافتند.

شهرستان های عجب شیر در آذربایجان شرقی، اردستان در اصفهان، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمهشر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تویسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

موضوع روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا و بستری ها در بیمارستان ها همزمان با واکسیناسیون در بیشتر استانها گزارش می شود و دست اندرکاران بهداشت و درمان و مسوولان استانی تاکید دارند مردم به پروتکل های بهداشتی بیش از پیش توجه کنند و هرگز با ساده انگاری به شیوع این ویروس دامن نزنند.

یاسوج یکی از مراکز استانی بود که در روزهای گذشته خبر کاهش چشمگیر مبتلایان به کرونا را مخابره کرد اما اکنون مسوولان این شهر ابراز نگرانی کرده و گفته اند که ساده انگاری و کاهش میزان رعایت نکات بهداشتی در روزهای اخیر موجب افزایش شمار بیماران کرونایی در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش ۲۷ درصدی بستری شدگان در بیمارستان‌ها نسبت به ۱۵ روز گذشته خبر داد و گفت: عادی انگاری دلیل این وضعیت است.

محمدمهدی بانشی افزود: تعداد مراجعه کننده گان به مراکز بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد در هفته گذشته نسبت هفته قبل تر ۱۱ درصد و نسبت به ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته‌ است.

موج چهارم کرونا سخت‌تر از موج‌های اول تا سوم خواهد بود موضوعی که مسوول تیم مراقبتی طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد و گفت: موج چهارم کرونا اگر از راه برسد به مراتب سخت‌تر از موج‌های اول تا سوم خواهد بود زیرا در فصل زمستان قرار داریم و همزمانی بیماری کرونا با بیماری‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی بر سختی کار بیش از پیش می‌افزاید.

دکتر محمدجعفر صادقی با بیان این که اگر همکاری مردم کمرنگ شود رسیدن به موج چهارم دور از انتظار نیست افزود: بررسی‌ها نشان داده که حساسیت مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک کاهش یافته است و در کنار آن افزایش میزان مراجعات مردمی به مراکز منتخب کرونا و همچنین افزایش میزان تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۱ را شاهد هستیم.

۱۸ شهرستان فارس در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفته و براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۳۶ شهرستان فارس، ۱۸ شهرستان در وضعیت زرد(خطر متوسط) شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

اپلیکیشن ماسک که آمارهای وزارت بهداشت را بازتاب می‌دهد اعلام کرد از ۳۶ شهرستان فارس ۱۸ شهرستان نیز در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند و هیچ کدام از شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی و قرمز نیستند.
شهرستان‌های دارای وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا شامل شیراز، ممسنی، کازرون ، کوهچنار، زرقان، جهرم، خفر، قیر و کارزین، لامرد، لارستان، اوز، استهبان، نی‌ریز، بختگان، ارسنجان، پاسارگاد، خرمبید و آباده هستند.
همچنین شهرستان‌های گراش، خنج، مهر، فراشبند، فیروزآباد، کوار، خرامه، سروستان، فسا، زرین‌دشت، داراب، بوانات، سرچهان، مرودشت، اقلید، سپیدان، بیضا و رستم در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.
مسوولان ستاد مقابله با کرونا در فارس بارها از خطر آغاز موج چهارم این ویروس در استان سخن گفته‌اند و از مردم خواسته اند از کرونا غافل نشوند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تزریق ۲۱۰ دوز واکسن کرونا به کادر درمان یزد نیز از مواردی بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به ان پرداخت و اعلام کرد: تمام ۲۱۰ دوز تخصیص یافته واکسن کرونا به کادر درمان استان ترزیق شد.

دکتر محمود نوری شادکام در صفحه شخصی خود آورده: استان یزد نخستین استانی بود که در زمینه ترزیق واکسن کرونا اقدام کرد و استقبال کادر درمان این استان نسبت به دیگر استان‌های دیگر بالاتر بوده است.

واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در سقز هم همزمان با سراسر کشور انجام شد و فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه ۲۵ دُز واکسن کرونا وارد شهرستان شده است، گفت: اولین واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان آغاز شد.

کامیل کریمیان اظهار داشت: با توجه به شیوع دوباره کرونا در سقز و افزایش آمار بستری ها و مراجعه به مراکز درمانی و همچنین ادامه این وضعیت در شهرهای همجوار، رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه ضروری است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز نیز اظهار داشت: در نخستین مرحله، یعنی امروز ۱۵ دُز واکسن برای ۱۵ نفر از گروه هدف که اعلام شد تزریق می شود و فردا هم ۱۰ نفر دیگر این واکسن را دریافت می کنند.

انور بهرامی افزود: واکسن‌ طبق مرحله بندی ابتدا بر روی گروه هدف که همان پرسنل شاغل در ICU شامل پزشکان متخصص داخلی و عفونی، پرستاران و کمک پرستاران و خدمات که در بخش کرونایی فعالیت می‌کنند، تزریق می‌شود.

تعداد بیماران کرونایی بستری در گلستان روبه افزایش است هم مورد تاکید معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان قرار گرفت و با گلایه از ساده‌انگاری‌ مردم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا، از افزایش روزانه شمار بستری شدگان این ویروس به حدود ۸۰ نفر خبر داد.

سراج‌الدین عارف‌نیا گفت: شمار بستری‌شدگان مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی گلستان روزانه به ۸۰ نفر رسیده در حالی که در سه ماه گذشته به طور میانگین این رقم بین ۴۰ تا ۴۵ نفر بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان به آغاز طرح ملی واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در کشور نیز اشاره کرد و گفت: تا زمان واکسیناسیون عمومی حداقل ۱۰ ماه زمان لازم است بنابراین افراد باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در این مدت ادامه دهند.

ابتلای ۶۰ بیمار جدید به ویروس کرونا در لرستان هم از سوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان مورد توجه قرار گرفت و گفت: با ابتلای ۶۰ بیمار جدید ، تعداد مبتلایان به کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۶۵ هزار و۱۳۲ نفر رسید.

مریم کوشکی" بیان کرد: تاکنون ۲۰۰هزار و ۲۶۸ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ۱۹۹هزار و ۷۱۲مورد اعلام شده است.

براساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اکنون شهرستان های الیگودرز، بروجرد، پلدختر، خرم آباد، دلفان، کوهدشت و سلسله در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

طبق اعلام این وزارتخانه، شهرستان های ازنا، رومشکان، دورود و چگنی نیز در وضعیت آبی هستند، و این در حالی است که نسبت به هفته گذشته، دورود از وضعیت زرد به آبی و بروجرد و کوهدشت از آبی به زرد رسیده‌اند.

افزایش شمار بستری شدگان کرونا در شاهین‌دژ هم از سوی سرپرست شبکه بهداشت و درمان این شهرستان آذربایجان غربی مورد تاکید قرار گرفت و افزود گفت: افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، وضعیت مقابله با کرونا را در این شهرستان از حالت آبی به زرد تغییر داده است.

امین قلندرزاده افزود: هم‌اکنون ۶ نفر در بخش ایزوله بیمارستان شهید راثی این شهرستان بستری هستند که چهار نفر از آنان در بخش و ۲ نفر نیز در آی سی یو تحت مراقبت قرار دارند.

وی با بیان اینکه آمار بستری شدگان ۲ برابر هفته گذشته است، ادامه داد: با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش تجمع‌های مردمی، این شهرستان دوباره در وضعیت زرد اپیدمی کرونا قرار گرفت.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان را بر اثر تعداد مبتلایان به کرونا اعلام کرد که براین اساس سه شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی است.

مهدی محمدی افزود: شهرستان‌های پاوه، کنگاور و سنقر و کلیایی زرد و شهرستان‌های اسلام آبادغرب، ثلاث باباجانی، دالاهو، صحنه، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب، هرسین، جوانرود، روانسر و سرپل‌ذهاب آبی است.

همزمان با انتشار اخبار کرونایی برخی شهرها نیز شب و روز بدون کرونایی را پشت سر گذاشتند که از جمله کاشان و اران و بیدگل بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اکنون۹۶ بیمار کووید ۱۹ در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل تحت درمان قرار دارند که ۲۱ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سید علیرضا مروجی افزود: از مجموع کرونایی‌های پذیرش شده ۸۷ بیمار در مراکز درمانی کاشان و ۹ بیمار در آران و بیدگل بستری هستند.

مروجی خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فوت‌شده کرونایی در کاشان و آران و بیدگل ثبت نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در این استان گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به بیست و سوم بهمن ماه ۹۹ ، هیچ بیمار کرونایی در قم جان خود را از دست نداده است.

محمدرضا قدیر ادامه داد: در ۲۴ سال گذشته، ۱۳ بیمار با علائم کرونایی در مراکز درمانی استان پذیرش و ۱۱ بیمار جدید نیز بستر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: هم اکنون ۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که متاسفانه در میان آنها هفت بیمار بدحال وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۴ بیمار کرونایی پس از بهبود از مراکز درمانی این استان ترخیص شدند.

«با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان قم از ۱۵ دی از وضعیت قرمز به نارنجی، در ۶ دی‌ از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی‌ماه جاری از زرد به «آبی» تغییر کرده است».

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان برای دومین روز متوالی و پنجمین بار در ۲ ماه گذشته به صفر رسید به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا گزارش و ثبت نشده است.

براساس اعلام ستاد ملی کرونا و جدیدترین بررسی های انجام شده در خصوص رنگ بندی شهرهای استان همدان، «بهار، تویسرکان، رزن و درگزین» در وضعیت نارنجی، «همدان، ملایر و نهاوند» در وضعیت زرد و «فامنین ، کبودرآهنگ، اسدآباد» نیز در وضعیت آبی کرونا قرار گرفته‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: در شبانه‌روز منتهی به ظهر روز پنجشنبه، ۲۳ بهمن‌ماه، هیچ مرگ کرونایی در این استان گزارش نشده است.

دکتر سیداحمد هاشمی گفت: بر اساس اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر امروز، با بستری شدن ۲۸ بیمار جدید، شمار بیماران بستری شده کووید ۱۹ در بیمارستان های استان به ۱۳۱ نفر رسیده است.

این در حالی بود که دیروز یک نفر و پریروز ۳ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان شمالی جان باخته بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مجددا با ابراز نگرانی از عادی شدن بیماری کووید ۱۹ در نگاه مردم تاکید کرد: وضعیت استان ما به لحاظ شیوع کرونا شکننده است و با غفلت مردم هر آن می تواند به وضعیت نارنجی و قرمز برگردد.

۸۰ بیمار کرونایی در شاهرود بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت : ۸۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بخش‌های اختصاصی بیماران کرونایی در بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان بستری هستند.

رضا چمن با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته ۷۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی شناسایی شدند، افزود: شمار مبتلایان از آغاز همه گیری تاکنون در شرق استان سمنان به ۶ هزار و ۸۲۴ تن رسید.

وی از افزایش نسبی مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز درمانی و موارد بستری طی چند روز گذشته خبر داد و تصریح کرد : همچنان باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی به طور جدی در دستور کار مردم باشد.

۲ شهرستان ایلام در وضعیت زرد کرونا قرار گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲ شهرستان ایلام و آبدانان در این استان از حالت آبی خارج شده و در وضعیت زرد قرار گرفتند.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: هم اکنون از مجموع ۱۲ شهرستان این استان ۱۰ شهرستان آبی و ۲ شهرستان زرد است.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ مورد ابتلا جدید به کرونا در استان ثبت شد و تعداد مبتلایان به ۲۵ هزار و ۱۷۱ نفر افزایش یافت.

دکتر کریمیان یادآور شد: از بستری شدگان جدید ۲ مورد مربوط به آبدانان، سه مورد ایلام، ۲ مورد ملکشاهی، یک مورد ایوان، یک مورد چرداول و یک مورد مربوط به بدره است.

مشاهده ویروس کرونای انگلیسی در قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با مشاهده ویروس کرونای انگلیسی در استان و ثبت اولین فوتی بر اثر این بیماری، تعطیلی‌ها و محدویت‌های کرونایی به قزوین بازگشت.

پیمان نامدار افزود: متاسفانه دیروز، یک مرد ۴۸ ساله آبیکی به علت ابتلا به کرونای انگلیسی (جهش یافته) جان باخت و نتیجه تست تعدادی از اعضای خانواده این فرد مثبت بوده اما بدون علائم هستند و در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برند.

وی افزود: امکان شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان وجود دارد و شدت این بیماری بالاست بنابراین شهروندان باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

وضعیت کرونادر اهواز و شادگان نگران‌کننده است

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: وضعیت بستری و مبتلایان کرونا در شهرستان‌های اهواز و شادگان نگران کننده است.

سید محمد علوی بیان کرد: در روزهای اخیر با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی متاسفانه شاهد خیز ناگهانی کرونا در خوزستان به ویژه در شادگان بودیم.

وی افزود: هم اکنون اهواز و شادگان تنها شهرستانهای خوزستان هستند که در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند که البته روند آن در شادگان شتابان و بیشتر است.

کرونا جان ۵۸ نفر دیگر را در کشور گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۵۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۸ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۴ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۷ هزار و ۲۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۵۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۵۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند گفت : ۳۷۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۹ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۶۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

به گفته وی شهرستان های عجب شیر در آذربایجان شرقی، اردستان در اصفهان، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمهشر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تویسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

گزارشهای استانی :

پشت چراغ نارنجی؛ گسل کرونا در ساوه باز هم فعال شد عنوان گزارشی است از ساوه که در مقدمه ان اورده است:"" داشتیم کرونا را در دقایق آخر بازی شکست می دادیم اما دریغ که وادادگی و بی خیالی برخی ها سبب شد تا ویروس دوباره در ساوه کامبک بزند و حالا در وضعیتی نامناسب و پشت چراغ نارنجی هستیم و شاید هم قرمز!"""


پیک چهارم کرونا و بی‌توجهی مردم در لرستان نیز گزارشی از مرکز خرم آباد با این مقدمه که :"" عادی‌انگاری این روزهای مردم، سیر صعودی افزایش مبتلایان به کرونا را در لرستان به همراه داشته است و بیم آن می رود که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط کرونایی را به سوی رنگ نارنجی بکشاند.

تنها رعایت کردن فاصله گذاری اجتماعی و انجام نکات بهداشتی مانع بروز پیک چهارم کرونا می‌شود و می‌تواند از بروز دغدغه‌های تازه این بیماری جلوگیری کند.

عادی‌انگاری کرونایی در بین مردم لرستان پس از پایان پیک سوم و افزایش سیر صعودی مبتلایان موجب شد تا زنگ خطر دوباره برای آغاز پیک چهارم به گوش برسد و تنها لحظه ای غفلت بار دیگر پشیمانی را به همراه داشته باشد.""

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار