معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: دانش آموزان این استان رتبه نخست مسابقات قرآن کشوری را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۹۴۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ 13 February 2021

به گزارش «تابناک البرز» فرشته فهمیده اظهارداشت: درمرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی کشور دانش آموزان گروه مرکز دارالقرآن حضرت مهدی (عج) آموزش و پرورش ناحیه  چهارکرج موفق به کسب مقام نخست این دوره از مسابقات شد.

وی با اشاره به اینکه دراین دوره از مسابقات ۲۰ گروه دانش آموزی دختر و پسر برتر قرآنی ازکشورحضورداشتند، خاطرنشان کرد: این مرحله از مسابقات به میزبانی مشهد و با اجرای برخط شرکت کنندگان درفضای مجازی برگزارشد.

فهمیده بیان داشت: درمرحله مقدماتی چهارمین دوره ازمسابقات قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزی کشور۸۰۰ گروه برتراز ۷۵۰ دارالقرآن حضورداشتند.

 وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات ۶۴ گروه برتر از استان ها به مرحله مقدماتی راه پیدا کردند که پس از ارزیابی آثار اجرای گروهی دانش آموزان توسط داوران مجرب، ۲۰ گروه به مرحله نهایی مسابقات کشوری قرآن دانش آموزی راه یافت.

فهمیده ادامه داد: تیم دانش آموزی البرز دراین رقابت سخت به مرحله نهایی راه یافت و رتبه نخست کشور را به دست آورد.

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات نقش موثری درتوسعه و تعمیق علوم قرآنی دارد، اضافه کرد: دانش آموزان استان خوزستان و قم به ترتیب رتبه دوم و سوم مسابقات دانش آموزی همخوانی و مدیحه سرایی کشور را کسب کردند.

فهمیده  افزود: برگزاری مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی دانش آموزان دو ساحت اعتقادی، اخلاقی و تربیتی، زیبا شناختی و هنری را درسند تحول بنیادین آموزش و پرورش را دنبال می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: هرساله دانش آموزان و فرهنگیان این استان درمسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز حائز رتبه های برتر می شوند.

 استان البرز ۹ دارالقرآن دارد که در این مراکز ۲ هزارو ۵۰۰  دانش آموز آموزش مقدماتی و تخصصی قرآن کریم می بینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار