مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: گرایش به اسلام ناب، معنویت، تفکر و معرفت جوانان ایران اسلام تلاش همه ابرقدرت‌ها را علیه ایران به زمین زد.
کد خبر: ۹۴۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ 13 February 2021

آیت‌الله محمدابراهیم اعرافی در مراسم یادواره 500 شهید شهرستان مهریز اظهار داشت: راهپیمایی 22 بهمن امسال حضور مردم به رغم شرایط سخت کرونا با شکل و قالبی جدید انجام شد و این حضور نشان از در صحنه انقلاب و تدوام بخشی راه شهدا دارد.

وی گفت: ملت ما عظمت، عمق بینش و عزت خود را دیروز به جهان نشان داد حضور جوانان نسل سوم و چهارم در مراسم دیروز این پیام را داد که راه شهیدان عصر دفاع مقدس همچنان ادامه دارد.

امام جمعه مهریز افزود: پس از عصر رنسانس و تهاجم غرب بر فکر، فرهنگ، شرف و جهان اسلام؛ امام خمینی با برپایی انقلاب اسلامی قرائتی نو از اسلام که متفاوت از دو نوع قرائت دیگر بود ارائه دادند.

اعرافی بیان کرد: قبل از امام، قرائت‌های اسلام انفعالی و هضم شده در فرهنگ غربی، فردگرا، منهای اندیشه سیاسی، منهای مبازره، انقلاب، تلاش، جهاد در راه خدا و نظام اجتماعی بود.

وی ادامه داد: در رویکرد امام راحل اسلام دینی تمدن آفرین، وحدت بخش، دارای حکومت است که در برابر ظلم و استکبار به قیام برمی‌خیزد اسلام قرائت شده توسط امام خمینی؛ عقلانی و با حکمت است که به ارزش‌ها احترام می‌گذارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: امام بشارت دهنده چنین نگاه نو، بدیع، سازنده و قرائت اسلام واقعی بودند که شهیدان سرافزار به پای آن جان دادند.

اعرافی عنوان کرد: این نگاه جامع و سوم برخاسته از تفکر عاشورا بود که‌ در عصر ما قیامی بزرگ را رقم زد و در حالی که هیچ‌کس تصور آن را نمی‌کرد به پیروزی رسید.

وی گفت: روزگاری که عرصه تمدن در دست غرب و شرق بود، تئوری اجتماعی و سیاسی آن‌ها پایان عصر دین را اعلام کرده بود، در آن هنگام از دورن حوزه قم در ایران که در آن ستم‌های فراوانی روا شده بود پرچمی برافراشته شد و سخنی نو عرضه کرد که قابل تصور نبود.

امام جمعه مهریز افزود: رویکرد انقلاب اسلامی ما گرایش فکری ناب و ارزشمندی دارد که در کشورها دیگر خریدار دارد و میلیون‌ها آدم برای انقلاب اسلامی جان می‌دهند که اشتراک فکری و معنوی با ما، پیام امام، اندیشه و پیام شهیدان دارند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار