معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: امسال ممنوعیت سفر نداریم و تلاش می‌کنیم سفر هوشمند و ایمن را برای استان برنامه‌ریزی کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ 13 February 2021

حجت‌اله غلامی روز شنبه در جلسه ستاد سفر استان اصفهان اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروز ۱۴۰۰ تحت شرایط ویژه، محدود و با رعایت موازین بهداشتی برنامه‌ریزی می‌شود.
وی با بیان اینکه در این شرایط سفر به استان اصفهان با رزرو قبلی امکان‌پذیر خواهد بود، افزود: امکان پذیرش مسافر از شهرهای قرمز و نارنجی وجود ندارد و امکان مسافرت به این شهرها وجود ندارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: همچنین در ایام ‌نوروز هر استان یا شهری که در وضعیت قرمز یا نارنجی قرار گرفت، ممنوعیت سفر به اصفهان خواهد داشت و پیش فروش بلیط و رزرو قبلی مسافر آن شهر نیز منتفی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: پذیرش مسافر توسط هتل‌ها، مهمانپذیرها و مهمانسراهای دستگاه‌های دولتی با ظرفیت محدود و دریافت گواهی ایمن از بهداشت امکان‌پذیر خواهد بود.
غلامی اضافه کرد: در خصوص کمپ‌ها بسته به نظر شهرداری اصفهان و با تایید مکان‌ از طرف بهداشت استان و همچنین در خصوص ظرفیت برخی مدارس تازه‌ساز که از نظر بهداشتی امکانات بسیار خوبی را می‌توانند برای مسافر فراهم کنند نیز با بررسی آموزش و پرورش و تایید مکان توسط  مراجع بهداشتی در جلسه بعدی تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین بوم‌گردهای استان اصفهان نیز موظف هستند با معرفی مراکز و ظرفیت‌های بهداشتی خود به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دریافت تایید بهداشت نسبت به جذب مسافر اقدام کنند.
معاون استاندار اصفهان گفت: مرکز بهداشت استان نیز تا دهم اسفند وضعیت مراکزی را که برای سفرهای نوروزی لازم است تاییدیه و گواهی ایمن دریافت کنند، مشخص خواهد کرد تا بر اساس تعداد مکان و ظرفیت نهایی اقدام به جذب مسافر شود.‌
وی در خصوص کنترل مبادی ورودی سفر اظهار کرد: امسال نیز ارتش، سپاه، بسیج، هلال احمر و بهداشت با بهره‌گیری از ظرفیت فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، در این خصوص اقدام ‌خواهند کرد.
غلامی ادامه داد: همچنین کنترل ورودی به استان در پایانه‌ها، راه آهن و فرودگاه‌ انجام خواهد شد و امکان جذب مسافر از شهرهای قرمز منتفی خواهد بود.
وی تاکید کرد: رسانه‌ها و صدا و سیمای استان در خصوص ظرفیت‌ها و شرایط سفر امسال لازم است اطلاع رسانی مناسبی از ۱۵ اسفند از طریق زیرنویس در شبکه‌های سراسری و استانی و همچنین انجام مصاحبه با مسوولان سفر استان، داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار