سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس:
تابناک-سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس از آماده‌باش و شهرداری بندرعباس قبل از شروع بارندگی های سال خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 13 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، مظفر آرمیده در خصوص تمهیدات شهرداری بندرعباس قبل از شروع احتمالی بارندگی‌های فصلی اظهار کرد: بر اساس وظایف ذاتی، به منظور پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی، مانند سال‌های گذشته اقدامات لازم در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: به منظور مقابله و پیشگیری از هر نوع حوادث احتمایل ناشی از بارندگی، اقداماتی مانند پاکسازی و لایروبی خورها و کانال‌ها توسط عوامل اجرایی شهرداری با دستگاه‌های مکانیکی سبک و سنگین و نیروی انسانی انجام شده است.
سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس با بیان اینکه علاوه بر لایروبی، بدنه‌سازی و کف‌سازی خورها و کانال‌ها نیز در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: هرس درختان، اجرای رزمایش ماشین آلات سنگین جهت آمادگی لازم حین بحران احتمالی، تشکیل، آموزش و برگزاری دوره‌های توجیهی ویژه تیم‌های بحران جهت آماده‌باش بیشتر در زمان اعلام و استقرار به موقع در مکان‌هایی از قبل تعریف شده از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
آرمیده تصریح کرد: برگزاری جلسات هماهنگی و آماده‌سازی تیم‌های بحران قبل از شروع بارندگی ها، بازدید و کنترل تجهیزات و تست موتور پمپ‌های کف‌کش و لجن‌کش، نیز جزو برنامه‌های در حال پیگیری است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حوادث و بلایای طبیعی گاهاً با بروز خسارت همراه است، به منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی، بر اساس تجربیات سال‌های قبل نقاط آبگیر شناسایی و مورد مطالعه قرار گرفته است.
سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس گفت: در این خصوص بیش از 20 کانال و خور جدید به زیرساخت شهر اضافه شده و در بارندگی‌های آتی منجر به کاهش آبگرفتگی در معابر و محلات می‌شود.
آرمیده با تاکید بر عدم تردد غیرضروری در معابر شهر در مواقع بارندگی، بیان کرد: کاهش تردد در شهر سبب خدمت‌رسانی بهتر نیروهای شهرداری در سریع ترین زمان ممکن می‌شود.
وی با اشاره به دیگر نقش‌های شهروندان در مواقع بحرانی و بارندگی‌ها، بیان کرد: بی‌توجهی بعضی از شهروندان در مسئله پسماندها‌، باعث ورود زباله به داخل کانال‌های آب و معابر شده و این مسئله در مواقع بارندگی، آبگرفتگی معابر را تشدید می‌کند.

انتهای پیام/ز336

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار