مجید یزدانپناه در گفتگو با تابناک:
مدیر آموزش و پرورش کرمانشاه گفت:چهار پایگاه مهارت‌آموزی برای آموزش ۱۵۰۰نفر دانش‌آموز پسر و دختر پایه اول دور اول متوسطه در استان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 14 February 2021

مجید یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:در این راستا آموزش دبیران کار و فناوری و فرهنگ و هنر در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۳ به‌صورت مجازی درحال برگزاری است و با ابلاغ اعتبار 5 میلیارد ریال از سوی وزارت آموزش و پرورش، این چهار پایگاه مجری طرح تجهیز شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به اهمیت مقوله مهارت‌آموزی و لزوم گرایش بیشتر دانش‌آموزان به این سمت و سو، این روند در طول سال‌های آینده ادامه خواهد داشت یعنی پایه دوم و سوم دور اول متوسطه و حتی متوسطه نظری نیز در برنامه مهارت‌آموزی در کنار تحصیل پیش‌بینی شده است در پایان مدرک مهارت‌آموزی جز سوابق تحصیلی دانش‌آموز در پرونده درج خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: براساس اهداف این طرح سه ساله، هر دانش‌آموز باید در رشته‌ای خاص آموزش‌های لازم را در حد مهارت‌های پایه در یکی از دو درس «کار و فناوری» و «فرهنگ و هنر» دریافت کند. مثلا اگر رشته «کار با چوب» را انتخاب کرد در پایان طرح باید قادر باشد یک وسیله چوبی را تولید کند و هر دانش‌آموز ۲۰ ساعت آموزش مهارت پایه و ۶۰ ساعت آموزش مهارت تخصصی را فرا می‌گیرد.

یزدانپناه خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه همه گیری ویروس کرونا، فرآیندهای آموزشی و پرورشی مدارس در ایام کرونایی نیاز به متناسب سازی با شرایط موجود را دارد تا خللی در امر آموزش دانش‌آموزان به‌وجود نیاید و در این جهت همکاران ما در تلاش هستند با ایجاد آمادگی های لازم، زمینه‌ی کیفیت‌بخشی به فرآیندهای یاددهی یادگیری را متناسب با سناریوهای مختلف سال تحصیلی جدید برای بهره مندی حداکثری دانش‌آموزان فراهم نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار