مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: دو پست برق فشار قوی امیر کبیر و آزادگان در خطوط سه و هفت مترو تهران با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 14 February 2021

 

 به گزارش تابناک تهران،علی امام روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این دو پست برق به خبرنگاران گفت: با اتصال ۲ پست برق به شبکه برق رسانی خطوط سه و هفت مترو تهران ضریب اطمینان حرکتی قطارها در این خطوط افزایش یافته و شرایط بهتری برای سرویس دهی قطارها ایجاد خواهد شد.

وی افزود: پست برق امیر کبیر که پیش از این بخشی از برق خط ۴ را تامین می کرد با کابل کشی های لازم و انجام اقدامات تکمیلی اکنون بخش میانی خط سه را نیز پوشش خواهد داد که البته در ماه های گذشته پست برق فشار نوبنیاد در بخش شمالی خط ۳ نیز راه اندازی کرده بودیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ادامه داد: پست برق آزادگان که در منطقه قلعه مرغی قرار دارد ۹ ایستگاه در بخش جنوبی خط سه از ایستگاه آزادگا تا چهار راه ولیعصر (عج) و همچنین هشت ایستگاه در بخش میانی خط هفت مولوی تا نواب را تغذیه خواهد کرد تا به این ترتیب ضمن پایدارسازی جریان برق در این خطوط شرایط مطمئن تری برای سرویس دهی قطارها ایجاد خوهاد کرد.

وی تاکید کرد:‌ تمام مراحل طراحی، ساخت، تجهیز و کنترل نهایی این پست های برق توسط شرکت های ایرانی و با پیشرفته ترین فناوری روز دنیا احداث و راه اندازی شده است.

امام ادامه داد: هر خط و ایستگاهی که افتتاح می شود پایان کار آن خط و ایستگاه نیست چرا که شرکت مترو پس از آن نیز برای تکمیل و تقویت سامانه تامین برق و پایداری شبکه مترو اقداماتی همچون احداث پست برق انجام دهد.

به گفته وی، هر خط برای تامین برق مورد نیاز حتی در شرایط اضطراری به چندین پست برق مجهز است و با اطمینان می توان گفت که مطمئن ترین شبکه حمل و نقل عمومی حتی در شرایط اضطراری مترو است چرا که اگر بخشی از مناطق شهر تهران برق آن قطع شود این پست های برق اجازه اختلال نمی دهد و اکنون شرایط پایداری در توزیع شبکه برق در ناوگان مترو تهران برقرار شده است.

رونمایی از قطار ملی در اواخر سال

مدیرعامل شرکت مترو تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا دلایل تاخیر در رونمایی قطار ملی را تشریح کرد و گفت:‌ قرار بود این قطار ملی با سه واگن در روز ۲۱ بهمن راه اندازی شود که با همگانی های انجام شده تصمیم گرفته شد که این قطار ملی با هفت واگن راه اندازی شود که این اتفاق تا اواخر اسفندماه روی خواهد داد.

به گفته وی، در این طرح تمامی توان مهندسی کشور بکار گرفته شده که در تمام کلانشهرهای دنیا قطارهای سه تا پنج واگنه است که در تهران قطارهای هفت واگنه استفاده می شود و با توان بالای دانش فنی و مهندسین کشور قطار ملی با سه واگن طراحی و قرار شد در اواخر اسفند این قطار ملی با هفت واگن رونمایی شود.

وی همچنین درباره افتتاح ایستگاه جدید نیز گفت: تاخیر در واریزی پول اوراق مشارکت موجب تاخیر در افتتاح ایستگاه ها در خطوط ۶ و ۷ و همچنین ایستگاه اقدسیه در خط سه مترو تهران شد.

امام خاطرنشان کرد: از هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هنوز باقی و به دست ما نرسیده اما با تمام توان تلاش داریم  که ۱۰ ایستگاه تا پایان امسال افتتاح کنیم.

به گفته وی، ایستگاه مترو شهید محلاتی یا همان دروازه دولاب در خط هفت مترو  اوایل اسفندماه برنامه ریزی شده افتتاح شود و پس از آن نیز ایستگاه مترو میدان قیام آن هم در خط هفت را در دستور کار قرار داریم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید کرد:‌ ۶ ایستگاه نیز در فاز دوم خط ۶ در حال تکمیل است که کارهای ساختمانی در مراحل تکمیلی است اما بخش تجهیزاتی این ایستگاه ها در حال انجام شدن است.

به گفته وی، ایستگاه اقدسیه نیز در خط سه در حال تکمیل شدن است که با افتتاح این ایستگاه پرونده خط سه مترو تهران بسته می شود.

امام خاطرنشان کرد: این افتتاح ایستگاه ها بستگی به واریز ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دارد که اگر این پول هرچه زودتر واریز شود قطعا تعداد ایستگاه های بیشتری در خطوط مترو تهران افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و حدود ۱۳۰ ایستگاه فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار