در نشست مدیران کل کمیته امداد و آموزش و پرورش استان بوشهر مطرح شد؛
تابناک- مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: طبق تفاهم نامه فی ما بین کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش، مراکز نیکوکاری ویژه مدارس در 30 درصد از مدارس دارای ظرفیت در هر استان با شعار( هر دانش آموز یک نقش اجتماعی) راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۴۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 16 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر،  احمد لطفی صبح امروز در نشست با مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: بین کمیته امداد و آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگی وجود دارد،‌ این دو سازمان در مراسماتی همچون جشن نیکوکاری،‌جش ن عاطفه ها ودیگر مناسبت ها منشا خیر و برکات زیادی برای دانش آموزان محروم و نیازمند هستند.

لطفی هدف امداد و مجموعه تعلیم و تربیت از دنبال کردن مراسمات مشترک، را ترویج فرهنگ احسان، انفاق و نیکوکاری به دانش آموزان و نسل جوان برشمرد و افزود: بهترین راه این است که با ساختاری منسجم و بهره گیری از شرایط موجود گام برداشت.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به راه اندازی مراکز نیکوکاری ویژه مدارس گفت: بر طبق تفاهم نامه منعقده شده میان کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش قرار است مراکز نیکوکاری ویژه مدارس در 30 درصد از مدارس دارای ظرفیت در هر استان با شعار( هر دانش آموز یک نقش اجتماعی) راه اندازی شود و سپس با محوریت خود دانش آموزان و مدارس مدیریت شود.

لطفی هدف ازایجاد مراکز نیکوکاری را در سطح مدارس، کمک به دانش آموزان نیازمند و ترویج و تقویت فرهنگ احسان و انفاق میان دانش و همچنین سازماندهی تشکل های مردمی عنوان کرد و اظهار داشت: در این طرح دانش آموزان، مربیان و اولیای دانش آموزانی که اهل خیر و کمک هستند کمک های خود را در طول سال به این مرکز نیکوکاری مدرسه هدیه می دهند و سپس از طریق مدیران آن مدرسه، دانش آموزان نیازمند و محروم شناسایی و به آنها در زمینه نیازهای تحصیلی و آموزشی کمک می شود.

وی ادامه داد: هیات های عامل در این مدارس بدون توجه به تشریفات، امورات مربوط به کار خیر و احسان را مثل کارهایی که قبلا در مساجد انجام میشد در دست می‌گیرند و ب ه صورت تخصصی تر در حیطه دانش آموزان پیش خواهد رفت.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه هم اکنون 6 هزار و 700 دانش آموز نیازمند در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: الحمدالله به همه این دانش آموزان در ابتدای سال جاری بسته آموزشی و تحصیلی تحویل داده شد و با توجه به شرایط کرونا و آموزش های مجازی مدارس به تمام دانش آموزانی که نیازمند تبلت و گوشی های هوشمند بودند 4500 تبلت و گوشی هوشمند اهدا شده است.

لطفی مشارکت های مردمی را در همکاری با کمیته امداد و کمک به مشکلات نیازمندان به ویژه دانش آموزان را خیلی خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: علی رغم اینکه بیماری کرونا شرایط سختی را برای اقتصاد و زندگی مردم ایجاد کرده اما مشارکت آنها در کمک به مشکلات نیازمندان نسبت به سالهای گذشته افزایش 40 درصدی داشته است.

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن عید نوروز و سال جدید گفت: قراراست یک بسته هدیه نوروزی برای همه دانش آموزان تحت حمایت به ویژه دانش آموزان یتیم و بد سرپرست تهیه نماییم که از خیران و نیکوکاران درخواست می کنیم در این امر خیر و خداپسندانه همچون گذشته مشارکت داشته باشند.

در ادامه این نشست علیمراد کرمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با تقدیر از عملکرد کمیته امداد در کمک به دانش آموزان نیازمند اظهار داشت: با بررسی های انجام شده در سطح استان 10 هزار دانش آموز نیازمند و فاقد تبلت و یا گوشی هوشمند شناسایی شده که امکان حضور در شبکه شاد را نداشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر در سطح کشوری رتبه برتر تامین تبلت دانش آموزی را به خود اختصاص داده است بیان کرد: از این تعداد دانش آموز شناسایی شده بیش از 70 درصد آنها صاحب تبلت و یا گوشی هوشمند شدند و 30 درصد دیگر یا مشکل تبلت آنها از قبل توسط خیران و بستگان خانواده حل شده و یا اینکه اقدامی برای تحویل تبلت نکرده اند.

کرمی خاطر نشان کرد: از این 7 هزار دانش آموزانی که صاحب تبلت و یا گوشی هوشمند شدند، 4 هزار و 500 دستگاه تبلت توسط کمیته امداد استان، یکهزار تبلت از طریق سرانه آموزشی و خیران ، 500 دستگاه توسط مرکز آمار ایران،243 دستگاه با مشارکت سازمان استثنایی و 200 دستگاه توسط بانک ملی و الباقی توسط خیران و نیکوکاران بخش مدارس تامین شده است.

وی تصریح کرد: همه دانش آموزان استثنایی در استان صاحب تبلت آموزشی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: تاکنون در استان مشاهده نشده که دانش‌آموزی بخاطر نبود تبلت اقدام به ترک تحصیل کند و در این زمینه چنانچه دانش‌آموزی نیز به دلیل نداشتن تبلت تصمیم به ترک تحصیل داشته باشد نیز به هر شکلی که شده نیاز وی برطرف خواهد شد .

وی در پایان به همکاری با کمیته امداد در خصوص رسیدگی و رفع مشکلات بیشتر دانش آموزان نیازمند اعلام آمادگی کرد و گفت: برای راه اندازی مراکز نیکوکاری در سطح مدارس دارای ظرفیت استان و همچنین مشارکت در طرح جشن نیکوکاری پایان سال آماده همکاری هستیم.

انتهای پیانم/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار