مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا پیوندی استان کرمانشاه گفت: امسال بر خلاف سال گذشته که توانستیم۱۴ مورد اهدای عضو موفق را ثبت کنیم، تنها یک مورد اهدای عضو داشتیم.
کد خبر: ۹۴۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ 16 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،بهناز کریمی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: سال گذشته با همکاری مردم نوعدوست و همکاران دانشگاه علوم پزشکی، ۱۴ مورد اهدای عضو موفق داشتیم.

وی ادامه داد: امسال بر خلاف سال گذشته که بالاترین آمار اهدای عضو را در تاریخ اهدا عضو استان ثبت کردیم، تنها یک مورد موفق اهدای عضو داشتیم.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا پیوندی استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا خیلی از موارد که مستعد به اهدای عضو بودند به دلیل آلودگی از چرخه اهدای عضو خارج شدند و متاسفانه به همین دلیل علی رغم تمام تلاش‌هایی که برای ارتقا و ترویج فرهنگ اهدای عضو صورت گرفت، به آمار قابل انتظار در اهدای عضو نرسیدیم.

وی ادامه داد: مرگ مغزی مترادف با مرگ قلبی است و ثابت شده افراد مرگ مغزی شده دیگر به زندگی باز نمی‌گردند و همچنین می‌توان از بدن یک فرد مرگ مغزی شده، هشت عضو به بدن نیازمندان پیوند زد که در کرمانشاه هم‌اکنون امکان پیوند سه تا چهار عضو بدن وجود دارد.

کریمی در پایان، گفت: افراد با مراجعه به سایت اهدای عضو به نشانی www.ehda.ir و یا با ارسال کد ملی خود به شماره 3432 می‌توانند جزء خانواده اهدا کنندگان عضو شوند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار