با استفاده از اپلیکیشن ماسک؛
تابناک سمنان: ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: رزمایش فجر با هدف پیشگیری، مبارزه و کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا در سمنان از امروز بیست و هشتم بهمن آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 16 February 2021

Image result for اپلیکیشن ماسک

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش فجر در واقع یک رزمایش مردمی در مبارزه با ویروس کرونا است.

وی بیان کرد: اطلاعات افراد مبتلا به ویروس کرونا در سامانه وزارت بهداشت در بستر اپلیکیشن ماسک ثبت می‌شود و با استفاده از کد ملی بر بستر این برنامه افراد مبتلا به کرونا قابل شناسایی هستند.

ایرج کارخایی ادامه داد: یکی از راهکارهای مهم در مبارزه با شیوع کرونا رعایت دوران قرنطینه مبتلایان است و در قالب رزمایش فجر  برنامه نرم افزاری ماسک برای  شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در سمنان عملیاتی می‌شود.

کارخایی تصریح کرد: در رزمایش  فجر وضعیت سلامت تمام مراجعه‌کنندگان به سه حوزه مورد نظر دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و فروشگاه‌های پرتردد با وارد کردن کد ملی آنان در اپلیکیشن ماسک مورد بررسی قرار می‌گیرد و از ورود و ارائه خدمات به کسانی که تست مثبت کرونای آنان به وسیله  اپلیکیشن تایید شود خودداری و به گذراندن دوران قرنطینه و ترددنداشتن در جامعه تشویق و ترغیب می‌شوند.

وی یادآور شد:  رزمایش فجر برای کنترل هوشمند مبتلایان به ویروس کرونا با همکاری اداره کل پدافند غیرعامل، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها در راستای اجرای نظام‌نامه آمادگی و رزمایش دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش فجر پس از اجرای آزمایشی در شهر سمنان و ارزیابی نقاط قوت و ضعف و بازنگری نتایج تیم‌های ارزیاب در مراحل بعدی در دیگر شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

کارخایی اضافه کرد: از دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و حوزه فروشگاه‌ها خواسته شده برای چگونگی نصب اپلیکیشن ماسک و بهره‌برداری و اجرای آن با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی لازم را انجام دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اظهار داشت: مشارکت و همکاری عموم شهروندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مهمترین عامل مدیریت و پیشگیری از شیوع و بروز موج چهارم ویروس کرونا هستند و انتظار می‌رود بیش از پیش همراهی کنند.

از زمان شیوع کرونا تا بیست هفتم بهمن، ویروس کرونا فوت ۹۰۷ نفر را در استان سمنان رقم زد و در این مدت شمار مبتلایان به ۲۳‌هزار و ۸۱۴ نفر رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار