بطور همزمان ورودی شمال غربی ایستگاه میدان صنعت و همچنین ورودی شمالی ایستگاه بزرگراه بسیج امروز /چهارشنبه/ افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 17 February 2021

 

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ورودی نخست ایستگاه میدان صنعت در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسیده بود اما با توجه به لزوم افتتاح و راه اندازی ورودی های دوم در هر ایستگاه مترو به جهت سهولت دسترسی شهروندان و همچنین تحقق الزامات ایمنی، ورودی دوم ایستگاه میدان صنعت و سالن فروش بلیت مستقل آن در دستور کار جهت بهره‌برداری قرار گرفت.

علی امام اظهار داشت: با افتتاح این ورودی حجم مسافران ورودی و خروجی این ایستگاه افزایش خواهد یافت و همچنین دسترسی شهروندان در ضلع شمالی میدان صنعت، ابتدای بلوار پاک نژاد به ایستگاه آسان خواهدشد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه ادامه داد: همچنین به دنبال بهره‌برداری از ورودی شمالی ایستگاه میدان صنعت، دسترسی به نیم طبقه تجاری احداث شده در فضای ایستگاه، میسر شده و شهروندان از خدمات آتی آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به ورودی جدید در ایستگاه بسیج در شرق تهران نیز گفت: این ایستگاه که در تقاطع بزرگراه بسیج و بزرگراه شهید محلاتی قرار دارد، ورودی جنوبی آن در شهریور ماه ۱۳۹۸ افتتاح شد و جهت استفاده شهروندان محدوده جنوب شرق تهران در منطقه ۱۴ شروع به کار کرد.

مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه خاطرنشان کرد: با افتتاح ورودی شمالی ایستگاه بزرگراه بسیج که امروز انجام شد ضمن سهولت دسترسی شهروندان ساکن در محدوده بزرگراه شهید محلاتی به شبکه حمل و نقل ریلی، کاهش حوادث و تصادفات جرحی و فوتی در این محدوده را انتظار خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور تامین ایمنی هرچه بیشتر مسافران در مواقع ضروری، پله فرار مرتبط با ورودی شمالی این ایستگاه نیز به بهره برداری رسید.

محمدیان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت نیز مسافران خط پنج که از کرج وارد تهران می شوند در ایستگاه ارم سبز پیاده می شوند تا از طریق خط چهار به مقاصد خود برسند.

به گزارش ایرنا، ایستگاه میدان صنعت در غرب تهران و در منطقه ۲ تهران و همچنین ایستگاه بسیج در محدوده شهرداری منطقه ۱۴ شرق تهران قرار دارد که این ۲ ایستگاه در خط هفت مترو تهران واقع است.

خط هفت مترو تهران به‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

همچنین ناوگان مترو تهران در هفت خط و حدود ۱۳۰ ایستگاه فعال است که در حال حاضر خط یک مترو دارای ۲۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی است.

خط ۲ دارای ۲۲ ایستگاه، خط سه دارای ۲۴ ایستگاه، خط چهار دارای ۱۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی، خط پنج دارای ۱۱ ایستگاه به اضافه ۲ ایستگاه انشعابی و خط هفت دارای ۱۲ ایستگاه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار