مدیر ورزش زنان شهرداری منطقه ۱۶ گفت: مسابقات کاتا بانوان تهران در رده سنی آزاد در دهکده ساحلی فرهنگسرای بهمن در منطقه ۱۶ با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.
کد خبر: ۹۴۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 17 February 2021

 

الهه فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این رقابت با شرکت ۵۴ ورزشکار در چهار رده سنی خردسالان(کمتر از ۵ سال)، متولدین سال ۸۵(کمربند قهوه ای- مشکی)، بزرگسالان و مادران(کمربند زرد- نارنجی) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در بخش های کاتا انفرادی و کاتا تیمی به مدت ۲ روز به میزبانی منطقه ۱۶ برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات برابر با قوانین فدراسیون کاراته برگزار شد افزود: با توجه به تعطیلی سالن های سرپوشیده ورزشی این مسابقات در سالن سرباز و با استقبال از طرف خانواده ورزشکاران همراه بود.

مدیر ورزش بانوان شهرداری منطقه ۱۶ خاطر نشان کرد: در رده خردسالان هلما ملک پور و مهیا محبی و در رده بزرگسالان نیز سارا کامرانی و فاطمه بهرامی جایگاه اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

فتحی اضافه کرد: همچنین در ده سنی متولدین سال ۸۵ نیز فاطمه رضایی، فائزه مغانلو و آتنا حسینی و در رده مادران نیز نازنین غلاملو، سهیلا حسن پور و منیره پور نعمت جایگاه برتر را بدست آوردند.

مدیر ورزش بانوان شهرداری منطقه ۱۶ با اشاره به اینکه اجرای این قبیل مسابقات در حفظ آمادگی و شور و نشاط ورزشکاران در رقابت سالم نقش اثر گذاری را به دنبال خواهد داشت گفت: امیدواریم با کاهش بیماری کرونا بتوانیم رقابت های مختلفی را به میزبانی این منطقه برگزار کنیم.

مجموعه حرکات کاملی که به طور دقیق انجام می شود و نمایش تکنیک ها و حرکات واقعی مربوط به سبک ویژه ای از هنرهای رزمی، کاتا می گویند و برای نمایش توازن و ظرافت حرکات از طریق کاتا، باید تمام تکنیک ها به درستی و با دقت طرح ریزی شود و یکی از شاخه های کاراته است.

رابط سازمان ورزش شهرداری تهران و انجمن کریکت کشور همچنین از امضا تفاهم نامه و تخصیص یک زمین استاندارد برای توسعه این ورزش در تهران خبرداد و گفت: در صدد هستیم تا ورزش کریکت مردان و زنان را در سطح مناطق شهری تهران توسعه دهیم.

فتحی ادامه داد: با موافقت سازمان ورزش شهرداری زمینی از سایت ورزش این نهاد در بوستان ولایت به این ورزش مفرح تعلق خواهد گرفت.

بازیکن اسبق کریکت تیم ملی زنان کشور با بیان اینکه استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان در کشور پیشتازان این ورزش محسوب می‌شوند گفت: در حال حاضر تنها مجموعه شماره چهار استادیوم آزادی در تهران به این ورزش اختصاص دارد که با توسعه سرانه ورزشی می توان استعدادهای مختلفی را به این ورزش تشویق کرد.

کریکت، یک ورزش تیمی بت و توپ است که در زمین چمن دایره‌ای یا بیضی شکل با شعاع میانگین ۷۵ متر میان دو تیم ۱۱ نفره بازی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار