معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: راهکار کاهش قیمت مرغ افزایش عرضه است و لذا از امروز /چهارشنبه/ افزایش عرضه مرغ در میدان بهمن آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 17 February 2021

 

حشمت الله عسگری روز چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار استان تهران افزود: استان تهران فقط می تواند هشت درصد از نیاز به گوشت مرغ را تامین کند و مابقی را از دیگر استان ها خریداری می کند.

وی یادآورشد: افزایش قیمت مرغ در بازار تهران به علت تامین مرغ مورد نیاز از دیگر استان هاست که آنها نیز محصول را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کشور عرضه می کنند.

عسگری اظهارداشت: تهران مجبور به خریداری مرغ از دیگر استان ها است چون در غیر این صورت و در صورت کمبود محصول در بازار، بار دیگر قیمت آن افزایش می یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: برخی استان ها که تهران مرغ را از آنها خریداری می کند، نرخی بالاتر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار تعیین کرده اند و لازمه مدیریت این وضعیت، ورود وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار و تعدیل عرضه و تقاضا متناسب با قیمت مصوب است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مرغداران نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار را نمی پذیرند و آن را پایین تر از قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ می دانند.

عسگری ادامه داد: با این حال بناست دولت بخشی از یارانه نهاده های مورد نیاز مرغداران را تامین کند تا به تبع آن قیمت محصول تولیدی کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه هم اکنون مرغ به صورت روزانه وارد بازار میوه و تره بار میدان بهمن و پس از آن در سطح استان توزیع می شود، گفت: از امروز میزان عرضه مرغ در بازار افزایش یافت تا بتوان به تبع افزایش عرضه این محصول، قیمت آن را نیز متعادل نگاه داشت.

عسگری اعلام کرد: با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و برنامه حملی به‌زودی تهیه و از طریق استانداری هماهنگی های لازم جهت حمل مرغ‌ها از استان مبدا به مقصد میدان بهمن انجام شود، معتقدیم اگر قیمت مرغ در میدان بهمن تعدیل شود، قیمت مرع در سطح کشور تعدیل می‌شود.

وی با اشاره به آشفتگی قیمت مرغ در ۶ ماهه گذشته اضافه کرد: مشکلی در تولید مرغ در استان تهران نداریم و تنها مشکل اختلاف نظر میان ستاد تنظیم بازار کشور و اتحادیه مرغداران کشور است؛ مرغداران اظهار می کنند قیمت مصوب بسیار کم است و ستاد تنظیم بازار کشور، این مساله را نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار