معاون شهردار تهران:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: هم اکنون حدود ۳۰۰ واگن ناوگان مترو نیازمند تعمیرات اساسی (اورهال) است که تلاش داریم در مدت ۶ ماه آینده این کار انجام شود.
کد خبر: ۹۴۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 17 February 2021

 

سید مناف هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح دو ورودی در ایستگاه های بسیج و میدان صنعت به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۳۱ رام قطار معادل ۲۱۰ واگن بدلیل تعمیرات اساسی از چرخه فعالیت خارج شده و  همچنین ۱۱ رام نیز که در حال فعالیت هستند نیاز به تعمیرات اساسی دارند که این کار با کمک دولت و همچنین اعتبارات شرکت بهره برداری مترو تهران از محل صرفه جویی در مصرف سوخت ظرف مدت ۶ ماه آینده صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: با اورهال کردن این حجم از واگن های مترو کمبود واگن بخصوص در ایستگاه های تازه تاسیس تا حدودی برطرف خواهد شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه دو تا سه قرارداد برای تامین واگن های مترو در دستور کار داریم افزود: یکی از این قراردادها مربوط به خریداری ۲۵۰ واگن و دیگری ۸۰ اگن است که امیدواریم این کار در فروردین یا اردیبهشت سال آینده به نتیجه برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی دو ورودی جدید در ایستگاه های مترو بسیج و میدان صنعت افتتاح شد افزود: بعضی از ورودی‌ها کارکرد یک ایستگاه کامل را دارند چرا که تعدادی از ورودی‌ها از جمله ایستگاه بسیج میان دو بزرگراه واقع شده‌اند یا در منطقه دیگری هستند، بنابراین ایستگاه‌های این چنینی برای شهروندان بسیار ضروری و کارکرد ویژه خود را دارند.

به گفته وی، همه امکانات مناسب سازی در افتتاحیه‌های جدید ایستگاه های مترو مدنظر قرار دارد، اگر چه این امکانات بار مالی سنگینی دارد اما برای معلولان و افراد کم توان بسیار ضروری است.

وی همچنین درباره تفاهم نامه همکاری با شرکت ایران خودرو دیزل نیز گفت: ما قرار داد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس را با این شرکت داشتیم که ۲۱۰ دستگاه را تحویل داده و ۴۰ دستگاه دیگر نیز قرار است تا پایان سال تحویل دهد.

هاشمی درباره ادامه همکاری با این شرکت خودرویی نیز گفت: درخصوص قیمت تمام شده با این شرکت در حال مذاکره هستیم و اگر به نتیجه برسد در سال آینده نیز قراردادهایی در زمینه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خواهیم داشت.

وی با اشاره به توسعه مسیرهای دوچرخه سواری در تهران نیز گفت: قرار بود امسال حدود ۵۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در پایتخت داشته باشیم که تاکنون این مسیرها ۲۳۰ کیلومتر است و تلاش داریم این مسیرها را تا ۲۵۰ کیلومتر برسانیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اجرای طرح پارکینگ دوچرخه در اماکن عمومی به ویژه در مقابل ایستگاه های مترو نیز گفت: یکی از این طرح ها امروز با همکاری شهرداری منطقه ۱۴ در مجاورت ایستگاه مترو بسیج افتتاح شد که کار بسیار خوبی است و این طرح باید توسعه پیدا کند.

به گفته وی، اگر شهروندان محل مناسبی برای نگهداری چند ساعته دوچرخه های خود به ویژه در اماکن عمومی از جمله بوستان ها و ایستگاه های مترو داشته باشند فرهنگ دوچرخه سواری در شهر ترویج پیدا می کند و با همکاری شهرداران مناطق قصد داریم این طرح را در کلیه مناطق توسعه دهیم.
 

۵۰۰ میلیارد تومان دیگر به حساب شهرداری تهران واریز می شود

هاشمی در خصوص آخرین وضعیت اعتبارات اوراق مشارکت نیز گفت: یک هزار میلیارد تومان از اوراق مشارکت ۱۳۹۸ وصول شده و برای ۵۰۰ میلیارد تومان باقی مانده دو ملک به وثیقه گذاشته شده است.

به گفته وی، طبق آخرین جلسه‌ای که با مدیرعامل بانک رفاه برگزار شد، امیدواریم که هفته آینده این ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز شود که این پول عمدتا برای تکمیل ایستگاه‌های مترو و خرید اتوبوس تعلق می‌گیرد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه دولت سهم اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ خود را به صورت ۱۰۰ درصدی پرداخت کرده گفت: امیدواریم که دولت از اوراق مشارکت ۱۳۹۹، حمایت کند چرا که یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای مترو و ۵۵۰ میلیارد تومان به اتوبوسرانی تخصیص خواهد یافت.

وی با اشاره به افتتاح ایستگاه های جدید در ناوگان مترو تهران نیز گفت: در روز ۱۴ اسفندماه دو ایستگاه و همچنین در ۲۰ اسفندماه نیز چهار ایستگاه دیگر به بهره برداری خواهد رسید که برای افتتاح این ۶ ایستگاه تامین اعتبار شده و پیمانکاران سه شیفته در حال کار و تلاش هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار