از زرد به نارنجی؛
تابناک سمنان: حبیب الله خجسته پور سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان گفت: شاهرود تنها شهرستان استان در وضعیت رنگ‌بندی نارنجی کرونایی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ 18 February 2021

Image result for حبیب الله خجسته پور

 

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: با تغییر رنگ کرونایی شاهرود از زرد به نارنجی، این شهرستان در شمار شهرهای پرخطر کشور قرار گرفت. 

وی ادامه داد: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، شهرستانهای میامی ، آرادان و سرخه دارای رنگ بندی آبی و شهرستانهای سمنان ، دامغان ، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت زرد و شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی قرار دارند.

حبیب الله خجسته پور گفت: محدودیت های کرونایی از روز شنبه یکم اسفند ۹۹ لغایت جمعه ۸ اسفند نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد.

خجسته پور تاکید کرد: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، طی هفته آینده فعالیت مراکز تجاری ، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های شغلی ۱ تا ۴ در شهرستانهای با وضعیت آبی و فعالیت گروههای ۱ تا ۳ در شهرستانهای با وضعیت زرد و فعالیت گروههای شغلی ۱ و ۲ در شهرستان شاهرود با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است.

وی ادامه داد: فعالیت های آموزش حضوری برای پایه های اول و دوم ابتدایی و نیز هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار و دانش فقط در دروس کارگاهی و عملی در شهرستانهای با وضعیت آبی و زرد با رعایت ضوابط بهداشتی و سقف حداکثر ۱۰ نفر برای هر کلاس مجاز و در سایر پایه ها و دروس همچنان به صورت غیرحضوری و مجازی خواهد بود.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، حضور تمامی کادر اجرایی و اداری مراکز آموزشی در سطح استان بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش بلامانع است و همچنین در مراکز آموزشی کم‌جمعیت استان که حداکثر دانش آموزان در تمامی پایه های تحصیلی آن مرکز ۵۰ نفر یا کمتر از آن باشد ارائه شیوه آموزش حضوری منعی ندارد و مجاز است.

خجسته پور گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به منظور انجام آزمون دروس عملی دانشگاهها ، اسکان هر دانشجوی غیربومی در یک اتاق بلامانع است و دانشگاههای استان می توانند در صورت فراهم آوردن شرایط ذکر شده نسبت به برگزاری کلاسهای عملی دانشگاهها اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح در چهار شهرستان سمنان ، شاهرود ، دامغان و گرمسار همچنان به قوت خود باقی است گفت: خودروهای با پلاک ۸۶ و ۹۶ بعنوان خودروی بومی استان محسوب شده و تردد این خودروها در سطح استان بلا مانع است.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا افزود: بر اساس قانون و بمنظور حفظ وضعیت و کاهش میزان ابتلا و قطع زنجیره شیوع کرونا در استان، ورود هر گونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای نارنجی و قرمز به شهرستانهای استان سمنان ممنوع و متعاقب آن ورود هرگونه وسایل نقلیه شخصی از استان به شهرستانهای نارنجی و قرمز در سراسر کشور نیز موجب اعمال قانون و جریمه می‌شود.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا تاکید کرد: شهروندان استان ضمن پرهیز از هر گونه تردد غیرضروری در سطح استان ، به هیچ وجه به استانهای دیگر و به ویژه شهرستانهای دارای وضعیت نارنجی و قرمز سفر نکنند و با دست‌اندرکاران ستاد مدیریت مقابله با کرونا همکاری کنند.

 ۷۰ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر سه‌شنبه تا ظهر دیروز چهارشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۲۴ هزار و ۱۴نفر رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار