گزارش سفر رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد
آیت الله رئیسی ، رییس قوه قضاییه در ادامه سفرهای استانی خود امروز شنبه 2 اسفند وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
کد خبر: ۹۴۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰ 20 February 2021

آیت الله رئیسی ، رییس قوه قضاییه در ادامه سفرهای استانی خود امروز شنبه 2 اسفند وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رییس کل دادگستری استان پیش از این گفت :  آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز شنبه دوم اسفند 99 به  یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند .
 وی بیان کرد: حضور در جلسه شورای اداری استان، بررسی مشکلات کارخانه ها و واحدهای تولیدی استان جهت بازگشت به چرخه تولید، دیدار با همکاران قضایی جهت بررسی مشکلات دستگاه قضایی استان و ملاقات های مردمی از جمله این برنامه است.
نگین تاجی افزود: از ساعت هشت صبح روز شنبه مسئولان دستگاه قضایی استان در ساختمان شماره 2 دولت - جنب اداره کل آموزش و پرورش استان حضور می یابند و مردم می توانند مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.
وی گفت: مردم می توانند مسائل و مشکلات خود را از طریق مجازی نیز مطرح کنند.
گفته می شود این برای اولین بار است که پاسخ به درخواست ها در سفرهای استانی در زمان کوتاه و به و به شکل الکترونیکی خواهد بود.
بازدید خانه به خانه در سیسخت
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۴:۵۶
بازدید رئیسی از مناطق زلزله زده/ اعتراض از مدیریت عملیات
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۴:۱۸

رئیس قوه قضاییه ضمن بازدید از مناطق زلزله زده سیسخت در استان کهگیلویه و بویراحمد ، با مردم زلزله زده ابراز همدردی کرد.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی ضمن بازدید از مناطق زلزله زده سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد، با مردم زلزله زده این منطقه ابراز همدردی کرد.

رئیس دستگاه قضا در جریان حضور در مناطق زلزله زده سی سخت، ضمن مشاهده گلایه مردم از خدمات رسانی دستگاههای اجرایی و درخواست از رئیس عدلیه برای نظارت بر امور، دادستان و سازمان بازرسی را موظف به نظارت و پیگیری رفع نیازمندی های مردم کرد.

آیت الله رئیسی در جریان حضور در میان زلزله زدگان سی سخت گفت: برنامه سفر من به کهگیلویه و بویراحمد از قبل تنظیم شده بود اما حالا که زلزله آمد در سفر به این استان، وظیفه خودم می دانستم برای ابراز همدردی با مردم و بررسی اوضاع از نزدیک، به اینجا بیایم. بدانید که در کنار شما خواهم بود.

رئیس قوه قضاییه افزود: در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمندی های زلزله زدگان را با اولویت دنبال خواهم کرد.

منزل مادر و خواهر شهید موسوی، از جمله خانه‌های تخریب شده ای بود که مورد بازدید رئیس قوه قضاییه در سی سخت قرار گرفت.

اعتراض از مدیریت عملیات امداد

گلایه سیاسی بزرگواری در حضور رئیسی
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۲:۵۴

 

ورود آیت الله رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد / بروزرسانی خبر..

سید علی محمد بزرگواری نماینده ادوار مجلس در شورای اسلامی صبح امروز در نشست اقشار و نخبگان با آیت الله سید ابراهیم رئیسی  ضمن عرض خیر مقدم به آیت الله رئیسی و هئیت همراه اظهار داشت: امام علی به تشریح قاضی فرمود جایگاه تو جایگاه پیامبر و جایگاه وصی پیامبر است، پس باید دانست که جایگاه قضا جایگاهی ارزشمند است.

وی گفت: امیدواریم که شما با نگاه ویژه خود این جایگاه را با برنامه های مدون و راهبردی  تقویت کنید و امام گوهرشناس ما برای این جایگاه در دوران حساس پس از انقلاب آیت الله بهشتی را برگزیدند.

بزرگواری خاطر نشان کرد: استان ما با تمام ظرفیت ها در سایه سوء مدیریت محروم و کم برخوردار مانده است.

وی افزود: کسانی که در راه دفاع از این نظام جان و مال داده اند در این استان نادیده گرفته شده اند.

نماینده ادوار مجلس گفت: اگر نگاه کنید در تشکلات سیاسی و غیره که بنام انقلابی در این استان شکل گرفته نیز جامعه ایثارگران نادیده گرفته شدند و این گروهها را افراد خاصی مدیریت میکنند.

وی گفت: چرا در این جلسه که بنام نخبگان است نماینده مرکز استان که از نخبگان هست و بیشترین رای را در بین نمایندگان نسبت به جمعیت آورد و در ضمن برادر شهید هم هست دعوت نشده است.

سهل انگاری و تبانی در استان
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۲:۲۵

ستار هدایت خواه در دیدار نخبگان استان با رئیس قوه قضائی گفت:  یکی از ارکان مهم برای دادورزی مجری آشنای با مبانی عدالت است و مجری باید اول عدالت را در سرزمین جان خود حاکم کند چرا که عدالت دورنی زمینه ساز عدالت برونی است.

ورود آیت الله رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد / بروزرسانی خبر..

وی گفت:  رکن دوم  قانون و دستورالعمل های عدالت محور است و عادل ترین مجری بدون قانون عدالت محور به توسعه عدالت منجر نخواهد شد .

نماینده اسبق بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت :رکن سوم  عزم و قیام عمومی مردم برای اجرای عدالت است بدون مطالبه عمومی حرکت عدالتخواهانه پیامبران نیز به ثمر ننشست.

وی با اشاره به مشکلات درون استان گفت: مسائلی در استان وجود دارد که انتظار پیگیری و دستور ویژه داریم

هدایت خواه اذعان داشت : در حوزه صنعت خیلی از واحدهای تولیدی این استان تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و  ۵۰ درصد شهرک های صنعتی همین وضعیت را دارند و  نماد صنعت این استان تعطیل است.

او به روند نا سالم واگذاری ها در بخش های مختلف، معوق ماندن پتروشیمی دهدشت، جدیت در پتروشیمی گچساران، عدم توجه به بخش تعاون اشاره کرد و گفت: سهل انگاری و تبانی در واگذاری ها، حریم رودخانه ها، زمین های مارگون، اندرسا و دشتک مورد توجه جدی قرار گیرد.

هدایت خواه طولانی شدن برخی پروژه ها در استان از جمله پروژه های آبرسانی به لیکک و بقیه مناطق استان ،وجود به کاری گیری ضابطه در ادارات استان روابط ناسالم در ادارات در سیستم اداری  استان مورد توجه ویژه دستگاه قضا قرار گیرد.

وی همچنین گفت: حل مشکل جمعه بازار شهر یاسوج و حواشی آن یکی دیگر از مواردی است که نیاز است مورد توجه قرار بگیرد و در حوزه فرهنگ نیز ترک فصل توسط مدیران دیده می شود.

این فعال سیاسی و فرهنگی به فعالیت دستگاه قضا در استان اشاره کرد و گفت: هر چند در این زمینه در استان کارهایی زیادی انجام شده است اما همچنان مردم از رفتار غیر کریمانه برخی از عوامل قضایی در استان گلایه مند هستند.

تمجید قاضی القضات از فررندان ملی استان
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۱:۵۹

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای نخبگان و اقشار گفت: این ظرفیتی که در استان وجود دارد به برکت علما و نخبگان و نتیجه در کارنامه قریب به ۲ هزار شهید است که این نشان از خودسازی و ظرفیتی که خداوند به جوان‌های استان داده است این ظرفیت در پرتوی دین و جوانان دینی ایجاد شده است.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: همه این سرمایه‌های عظیم مادی و نیروی متراکم جوان نخبه که آماده کار و فعالیت و تولید و تلاش است برای مسؤولان مسؤولیت آفرین است هر چه از خصوصیات این استان تعریف کنیم همه مسئولیت ایجاد می‌کند آنچه می‌تواند گره از مشکل استان باز کند اشتغال را ایجاد و گره از مشکل مردم باز کند آن یک تلاش و مدیریت جهادی می‌خواهد که می‌تواند گره گشا باشد.


وی با بیان این‌که دشمن دنبال یاس و ناامیدی است گفت: دشمن در سایر صنایع مانند صنایع هسته‌ای، دفاعی یا سایر حوزه‌ها مشخصا در صنایع دفاعی مانع ایجاد می‌کند در حالی که روزانه ما در این حوزه پیشرفت می‌کنیم و در حوزه هسته‌ای هم کشور برتری هستیم.


آیت‌الله رئیسی با بیان این که رهبری فرمودند باید تحریم‌ها برداشته و ما راستی‌آزمایی کنیم، گفت: آن طرف بدانند مردم ایران نسبت به مواضع خود جازم هستند، امروز آن‌ها محتاج هستند لذا آنچه برای نخبگان و صاحب منصبان مهم است این است که باید تلاش مضاعف انجام گیرد در گام اول موفقیت زیادی ایجاد شده در گام دوم تجربه‌ها باید چراغ راه باشد تا به اهداف نظام اسلامی حرکتی در خور و شایسته داشته باشیم.

وی افزود: استان‌ها نباید خیلی منتظر پایتخت بمانند در استان نخبگان زیادی داریم که می‌توانند منشا خیر باشند کارخانجات که تعطیل شدند باید راه‌اندازی شود‌.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: قبل از اینکه بیایم اینجا رفتیم کارخانه به نظر من به ناحق و ناروا کارخانه تعطیل شده اشتغال آن روز ۳۰۰ نفر بود می‌توانست تعداد و نفرات بیشتری مشغول به کار شود بیش از ۴۰ هکتار زمین در مرکز استان به خود اختصاص داده راه‌اندازی کارخانه می‌تواند اشتغال و تولید خوبی ایجاد کند.

در جایی که آب و خاک مساعد دارد صحبت از بیکاری درست نددین نعمت‌های خدا است، گفت: نخبگان مسئولین مضاعفی دارد.

وی گفت: فرزندان این استان در سطح کشور حرف برای گفتن دارند در رابطه با تخلفات و مفاسد اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی باید برخورد شود این آخرین راهکار است اولین راهکار ایجاد ساز و کار است که جرم تولید نشود باید کاری کرد که شاهد کاهش ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی باشیم که تبدیل به جرم و دادگاه و مسائل کیفی نشود.

آیت‌الله رئیسی افزود: نخبگان باید تلاش کنند آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کاهش یابد ‌عدالت اجتماعی و اقتصادی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی را کاهش دهد آنچه در جامعه از فساد و تبعیض می کنیم محصول دور شدن از عدالت هستیم.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: رهبری فرمودند باید فقر فساد و تبعیض ریشه کن شود که همه زیبنده نظام اسلامی نیست و مبارزه با این موارد سر لوحه قرار گیرد و که با ایجاد عدالت می‌شود فساد را ریشه‌کن کرد.

وی با بیان این‌که خارج شدن هر چیزی از اعتدال یعنی تبعیض گفت: در گام دوم انقلاب به اجرای عدالت اشاره شده و آنچه رهبری در مورد حضرت امام فرمودند اجرای عدالت است گام هایی خوبی برداشته شده برای اجرای عدالت اما کافی نبوده است و هر کسی به عنوان حاکمیت در جامعه اسلامی خدمت می‌کند باید برای تحقق عدالت تلاش کند که این کار موجب اعتماد مردم و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود و مشارکت مردم تضمین می‌شود و موجب امیدواری آنها می‌شود.

رئیسی افزود: آنچه باید دنبال کرد سازمان اداری باید کارآمد شود و هر چه کارآمدتر شود اجرای عدالت در میدان بیشتر می‌شود و مردم بیشتر امیدوار و دشمن دچار یاس و ناامیدی می‌شود آنچه دشمن را ناامید می‌کند اقتدار در حوزه دفاعی و افزون شدن تولید است.

وی افزود: کاری در خصوص واکسن کرونا انجام شد از یک موشک در بخش نظامی اثرش برای امیدوار کردن مردم کمتر نیست شاید بیشتر باشد.

رئیسی تصریح کرد: در حوزه قضایی وظیفه دنبال کردن اهداف قضایی هستند و خستگی ناپذیر کار را دنبال کنند تا به نتیجه برسد، لذا به نخبگان می‌گویم با یک دنیا امید، امید به رهبری کار را دنبال کرد آینده برای ملت ایران بزرگ و روشن است.

بازدید رئیسی از مناطق زلزله زده سیسخت
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۱:۵۵

رئیس قوه قضاییه دقایقی پیش به منظور بررسی خدمات رسانی‌ها به شهرستان زلزله زده دنا سفر کرد.
رئیس قوه قضاییه که صبح امروز وارد استان شده است دقایقی پیش به منظور بررسی خدمات رسانی ها به شهرستان زلزله زده دنا عزیمت کرد.

گزارش تصویری دیدار رئیسی با نخبگان استان
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۱:۴۶
پلمب نماد صنعت استان شکسته شد
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۰:۱۴

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه تعطیلی کارخانه قند یاسوج بعد از ۵ سال قابل توجیه نیست، گفت: بانک تجارت سریعتر این کارخانه را به چرخه تولید بازگرداند.

در ابتدای بازدید آیت الله رئیسی از کارخانه قند یاسوج تعدادی از کارگران بی کار شده این کارخانه برخی مشکلات خود را مطرح کردند.
نحوه واگذاری ، برخوردهای پس از واگذاری ، بیکاری کارگران از جمله مواردی بود که رودرو با رئیسی مطرن شد.

این کارگر بیکار شده ، گفت: با یک درخواست سه سطری از سوی صنعت   معدن و اداره کار این کارخانه تعطیل و کارگران آن اخراج شدند‌.

وی در ادامه گفت: یکی از کارگران به دلیل ناراحتی اخراج سکته کرد و دیگری به شغل ماهیگیری روی آورده بود به همراه خانواده در یک تصادف جان باخت و کارگران را با بدترین وضع از خانه‌های،سازمانی بیرون کردند.

ورود آیت الله رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد / بروزرسانی خبر..

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پس از شنیدن مشکلات این کارخانه اظهار داشت: تعطیلی کارخانه قند یاسوج بعد از 5 سال قابل توجیه نیست و از آنجایی که واگذاری ابطال و پلمب شکسته شده استانداری و مجموعه مسئولان باید همکاری کنند تا هرچه سریعتر این کارخانه راه اندازی شود.

وی عنوان کرد: طبق اطلاعات رسیده کارخانه قند یاسوج ظرفیت ایجاد اشتغال تا یک هزار نفر را دارد و تعطیلی کارخانه با 42 هکتار زمین، منازل مسکونی و تجهیزات مدرن تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیست و ناحق است.


رئیسی ابراز کرد: افراد اهل فکر و عمل در این استان کم نیستند و باید برای راه اندازی کارخانه تلاش شود زیرا این کارخانه سرمایه ملی است مسئولان بانک تجارت تلاش کنند این سرمایه و ثروت ملی هرچه سریعتر به چرخه تولید و اشتغال برگردد و در سال جهش تولید انشالله این کارخانه به یک الگو تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: بهترین ظرفیت برای راه اندازی مجدد این کارخانه اشتفاده از اعتبارات بانکی و از بانک‌ها تقاضا داریم برای ایجاد اشتغال و تولید و راه اندازی مجدد تلاش کنند.

آمادگی برای تغییر مکان زندان یاسوج
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۰:۰۱

رئیس دستگاه قضا در بازدید از زندان مرکزی یاسوج بر خارج شدن زندان‌ها از کالبد شهری تأکید کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بازدید از زندان مرکزی یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به اشتغال‌زایی و حرفه‌آموزی ۶۰ درصدی در زندان یاسوج این آمار را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار کرد: زندان باید جایی اصلاح مجرمین باشد که مانند دادرسی یک وظیفه مهم است که همه باید به این امر کمک کنند تا نرخ جرم پایین بیاید و تکرار جرم نداشته باشیم و سرکار به زندان‌ها نیفتد.

رئیس قوه قضاییه با تمجید از عملکرد یک سرباز که حقوق خود را برای آزادی یک زندانی هدیه کرده بود گفت: این یک احساس خوب است و همه ما از این اقدامات انجام دهیم علاوه بر خداخواهی دیگر خواهی را در دستور کار قرار دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تا آنجا که ممکن است نباید مجازات حبس داشته باشیم خاطرنشان کرد: جایگزینی مجازات حبس وظیفه قانونی و شرعی است وقتی چاره‌ای نداشته باشیم باید به حبس روی بیاوریم.

وی با اشاره به سخن رهبری که فرمودند زندان باید آموزشگاه نیکی‌‌ها باشد افزود: درخواست من این است که با همه توان به اصلاح مجرمین روی بیاوریم.

آیت‌الله رئیسی در پاسخ به سوالی مبنی بر لزوم جابه‌جایی زندان یاسوج که بر سر راه فرودگاه قرار گرفته خاطرنشان کرد: نه فقط در یاسوج بلکه در همه نقاط کشور به دنبال جابه‌جایی زندان‌ها از کالبد شهرها به مکان‌های دیگر هستیم تا نقاط فعلی محلی برای ارائه خدمات اجتماعی باشد.

وی از استاندار و سایر مسؤولان خواست تا نسبت به رفع این مشکل و جابه‌جایی زندان یاسوج همکاری لازم را انجام دهند.

رئیسی : مسئولان مردم سیسخت را تنها نگذارند
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۰۹:۰۶

آیت الله رئیسی در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران گفت : به دنبال حضور هیات ۲۵ نفره دستگاه قضا از یک ماه قبل در این استان که به بررسی وضعیت عملکرد دستگاه های قضایی استان پرداخته شد این سفر صورت گرفت.

در ادامه حضور در استان ابتدا جلسه ی مشترک با حضور همکاران دستگاه قضایی برگزار میشود و سپس با نماینده ولی فقیه دیدار برگزار میشود و در ادامه جلسه ی شورای اداری با حضور دستگاه های مختلف

رئیس با اشاره به اینکه این استان شهدای زیادی را تقدیم این نظام کرد یاد شهدای گرانقدر استان رادگرامیداشت و به روح آیت الله ملک حسینی درود فرستاد.

وی با اشاره به زلزله سی سخت ونیز گفت؛ اقداماتی از سوی دستگاه های مختلف در این دو روز صورت گرفت که ضمن خسته نباشید و قوت انتظار دارم مسئولین استان در راس استاندار محترم مردم را تنها نگذارند که اولویت امروز همه مسولین استان سامان دادن به زندگی مردم این منطقه است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار