مطالبات بسیار سنگین رهبری از مداحان؛
تابناک سمنان: حجت الاسلام عباس عبدالهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مطالبات رهبر معظم انقلاب از مداحان بسیار سنگین است، گفت: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در این حوزه می‌تواند کارگشا باشد.
کد خبر: ۹۴۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 20 February 2021

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح شنبه در دیدار با اعضای هیئت‌های اندیشه ورز، فعالان فرهنگی و مداحان و ستایشگران مذهبی استان سمنان به میزبانی مجتمع ولایت تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان، ضمن بیان اینکه وظیفه جامعه مداحان در جامعه خیر است زیرا رسالت مدیریت فضای جامعه را بر دوش دارند، تاکید کرد: مدیریت شادی و عزای جامعه دارای مسائل زیادی است.

وی با اشاره به ضرورت ورود جدی به مقوله فرهنگ مبتنی بر آرمان‌های انقلاب، تاکید کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز باید بیش از گذشته در حوزه فرهنگی جامعه کار و تلاش کنند تا بتوانیم شاهد تولید الگو و مدل فاخری باشیم که بتوان آن را ترویج کرد.

حجت‌الاسلام عباس عبدالهی افزود: ما نتوانسته‌ایم بعد از انقلاب اسلامی الگوی فاخری برای شادی پرهیجان مبتنی بر آرمان‌ها و فضای فرهنگی خودمان ارائه کنیم و دستگاه‌های فرهنگی‌مان به این موضوع درگیر هستند و لذا جامعه مداحان رالت سنگینی در این زمینه دارند که تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در این حوزه می‌تواند کارگشا باشد.

عبدالهی با بیان اینکه یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع خانواده و سبک زندگی است و لذا ایشان فرمودند که «در فرهنگ سازی، جامعه مداحان و ستایشگران یک رکن مهم محسوب می‌شوند»، بیان داشت: معظم‌له در سخنان خود ذیل فرهنگ سازی، خطاب به ستایشگران و مداحان مقوله خانواده را مشخصاً مورد تاکید قرار می‌دهند که این امر نشان دهنده اهمیت پرداختن به سبک زندگی است.

وی با ابراز تأسف از اینکه به شدت در زمینه سبک زندگی و خانواده، به سمت منفعل شدن پیش رفته‌ایم، تصریح کرد: یکی از نقاط قوت تمدنی اسلامی و نگرانی محققان و علمای کشور همین امر خانواده محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: مسئله سبک زندگی همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز می‌فرمایند حقیقت تمدن اسلامی و روح این تمدن سازی که می‌خواهیم به آن برسیم است و انقلابمان برای تمدن سازی شکل گرفته است ولذا مقوله مهم خانواده است.

عبدالهی با بیان اینکه سبک زندگی دوباره در سال ۹۷ و ۹۸ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مداحان بیان شد، تاکید کرد: در این مسئله ما مشکلات زیادی داریم و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغات اسلامی و…، به خصوص در این فضای هجمه رسانه‌ای دشمنان، درگیر سبک زندگی هستند.

وی با بیان اینکه کرونا ویروس آزمایشگاهی است و طبق تحلیل‌ها یکی از اساس ایجاد آن، بردن مدیریت جهان در فضای مجازی است و این امر مشخص است که در دست چه کسانی قرار دارد، ابراز کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی سلامت اخلاقی جوانان و برای مثال ازدواج را در جمع مداحان مطرح می‌کنند، نشان از نقش این گروه در موضوعات مطروحه دارد که باید به آن پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه فجر، ابراز کرد: معظم‌له موضوع اخلاق در فضای حقیقی و مجازی را نیز مطرح کردند و مسئولیت ارتقای اخلاق و ادب در جامعه و فضای مجازی را باز هم به مداحان سپردند.

عبدالهی با بیان اینکه بارهای سنگینی از سوی معظم له بر دوش جامعه مداحان و ستایشگران ابلاغ می‌شود، گفت: مداحان در مقوله فرهنگ کشور یک جامعه رکنی و اساسی در فرهنگی کشور محسوب می‌شوند و نخستین اتفاقی که در این راه می‌بایست رخ دهد این است که این جامعه باید اخذ به مسئولیت داشته باشند یعنی ابتدا مسئولیت خودشان را درک کرده و تمام ابعاد آن را تحلیل و بعد از آن مسئولیت را اخذ و در جریان ابعاد مختلف ستایشگری و مداحی بتواند آن را اجرا کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار