مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با بیان اینکه. مصرف مرغ در تهران ظرف یک هفته از هزار تا ۱۲۰۰ تن به ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تن رسید، گفت: قیمت از هفته جاری به نرخ مصوب می رسد.
کد خبر: ۹۴۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 20 February 2021

 

محسن سالمی افزود: در تولید مرغ هیچ کاهشی نداشتیم و برنامه ستاد تنظیم بازار مبنی بر ۱۲۵ میلیون جوجه‌ریزی و تولید ماهانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ توسط وزارت جهاد کشاورزی، به انجام رسیده و بر همین مبنا روزانه ۶ تا ۷ هزار تن تولید گوشت مرغ داریم.

وی گفت: از آنجا که شبکه توزیع با افزایش تقاضای صورت گرفته متناسب نیست، شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار هستیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران افزود: مصرف مرغ در تهران ظرف یک هفته از هزار تا ۱۲۰۰ تن به حدود ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تن رسیده که برنامه‌ریزی برای تأمین این میزان و همچنین تأمین روزانه ۶ تا ۷ هزار تن مرغ برای کل کشور انجام شده و حالا می‌بایست شبکه توزیع با تأمین متناسب شود که به این ترتیب تقاضا پوشش داده شود.

وی گفت: در همین راستا ورودی میدان بهمن ساماندهی شده و از هفته جاری نیز با افزایش ورودی این میدان از ۴۰۰ تن فعلی به ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن، شاهد کاهش قیمت مرغ خواهیم بود.

سالمی افزود: برنامه‌ریزی شده از استان‌های تأمین‌کننده مانند گلستان، مازندران و گیلان حجم قابل توجهی مرغ وارد میدان بهمن شود و ورودی این میدان به حدود ۷۰۰ تن برسد و با همکاری سایر کشتارگاه‌ها نیاز روزانه تهران به مرغ، به طور کامل تأمین شود.

وی گفت: همین برنامه‌ریزی برای سایر نقاط کشور نیز صورت گرفته تا تولید ۶ هزار تنی از طریق گسترش شبکه‌های توزیع به دست مصرف کنندگان برسد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران افزود: تهران ۲۵ تا ۳۰ درصد مصرف کل کشور را دارد و قیمت مرغ در این استان تأثیر بسزایی بر قیمت در کل کشور دارد که اگر بتوانیم قیمت این محصول را در تهران کنترل کنیم در سایر استان‌ها نیز این مهم صورت می‌پذیرد.

سالمی گفت: با گسترش شبکه توزیع در تهران و کل کشور و عرضه گسترده مرغ گرم و منجمد و افزایش ورودی میادین، قطعاً قیمت مرغ در هفته جاری به نرخ مصوب می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار