افتتاح چند پروژه در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار
استاندار سمنان بر لزوم اقتصادی‌تر شدن قیمت زمین در مناطق ویژه اقتصادی و خصوصا منطقه ویژه اقتصادی گرمسار تاکید کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به واسطه مزیت‌های مطلوب خود، در کشور منحصر به فرد است.
کد خبر: ۹۴۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ 21 February 2021

لزوم اقتصادی‌تر شدن قیمت‌ زمین در مناطق ویژه اقتصادی

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا آشناگر، ۳ اسفند ۱۳۹۹ در سفر به شهرستان های گرمسار و آرادان و در نشست بررسی و رفع چالش های منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اظهار کرد: نزدیکی به پایتخت، قرار گرفتن در مجاورت راه اصلی غرب به شرق کشور و همچنین اتصال به خط راه‌آهن اصلی کشور، استقرار گمرک و تلاش هیات مدیره برای راه اندازی بندر خشک در این مجموعه از مباحث و مواردی است که ویژگی‌ها و مزیت های این منطقه را دوچندان خواهد ساخت و نیاز است تا برای تشویق سرمایه گذاران، در واگذاری زمین تسهیل گردد.

وی با بیان این مطلب که مناطق ویژه اقتصادی و صنعتی زمانی که مستقر می‌شوند و ماهیت آنها شکل می‌گیرد، به منابع درآمدی مجموعه‌های مختلف دولتی تبدیل می‌شوند، تصریح کرد: زیرساخت‌هایی که در منطقه ایجاد شده، زیرساخت‌های بسیار گرانی است و سرمایه گذاران باید هزینه‌های مزیت‌های منطقه ویژه را پرداخت کنند، اما توقع داریم تا مدیریت منطقه در امور واگذاری و استقرار واحد ها، تشهیل‌گری کند.

آشناگر افزود: یکی از عواملی که باید در بحث حمایت از صنعت و تولید در دستور کار قرار گیرد، دوری از بروکراسی اداری و تسریع در روند اقدامات است؛ محیط کسب و کار استان فوق‌العاده است و بیشترین رضایت‌مندی را در کشور داریم و شاخص کسب و کار استان در کشور از نظر سلامت و سرعت انجام کارها، رتبه اول است.

وی تاکید کرد: ما باید آغوش خود را برای سرمایه گذار یک صنعت خوب و کارآفرین باز کرده و موانع را برطرف و زیرساخت های لازم را برای توسعه و پیشرفت آنها فراهم کنیم.

استاندار سمنان اذعان داشت:در رابطه با قیمت‌گذاری اراضی، نظارت ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفته و این قیمت‌ها اقتصادی‌تر شود تا انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گداران ایجاد شده و ما نیز در این مسیر کمک خواهیم کرد تا هزینه های شما کاهش یابد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه امروز شاهدیم با ورود شرکت گاز، کمک‌های خوبی در بحث تامین زیرساخت گاز انجام می‌شود که قطعا هزینه های تمام شده را کاهش می‌دهد.

آشناگر با بیان این که از مجموعه دو هزار هکتاری زمین، تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هکتار واگذار شده که در عمل بسیار کم بوده و باید طی یک برنامه‌ریزی عملیاتی مدون و آینده نگرانه، هدف گذاری شود تا طی ده ساله آینده این میزان اراضی به همراه تامین زیرساخت به صاحبان صنایع واگذار شود.

وی همچنین گفت: طی توافق حاصل شده، تامین گاز منطقه انجام و مشکلات برق و آب مجموعه بررسی و برطرف خواهد.

استاندار سمنان در پایان از پیگیری‌ها و تلاش‌های نماینده مردم و حضور در مباحث و موارد شهرستان تقدیر و تشکر کرد و افزود: از تلاش‌های فرماندار شهرستان که از نیروهای جوان، بومی، باانگیزه، با تجربه و خوب ما در استان هستند نیز تقدیر و تشکر دارم، انگیزه و تلاش نماینده مردم و تجارب و انگیزه‌های فرماندار می‌تواند مسائل مختلف را در استان و شهرستان کمک کرده و حل کنند؛ اگر وحدت و هماهنگی و همراهی داشته باشیم، مسائل و مشکلات مناطق به راحتی حل خواهد شد.
در حاشیه سفر استاندار به گرمسار چند پروژه از جمله پروژه خط انتقال و شبکه توزیع آب منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، ساختمان آموزشی اداری دانشگاه گرمسار، طرح برق رسانی به دانشگاه گرمسار و..با حضوراستاندار سمنان و  صالحی‌نیا معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو) افتتاح شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار