شهردار ایلام:
صادقیان شهردار ایلام از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری ایلام و دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی "سبزی آباد"،"بانبور "و "کارخانه نمک" و "بانبرز" شهر ایلام خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 23 February 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر طالب صادقیان، در دیدار با علی مختاری نماینده وزارت کشور و راهبر استانی دفاتر تسهیل گری اظهار داشت: سازمان بازآفرینی متولی اصلی فعالیت‌های عمرانی در مناطق حاشیه شهر است و اعتباراتی که برای این مناطق در نظر گرفته می‌شود صرفا در اختیار راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه هرچند شهرداری اعتباری به شهرداری برای فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی در این مناطق تخصیص نمی‌یابد و همه از کانال بازآفرینی شهری و اداره کل راه و شهرسازی می‌گذرد، تاکید کرد: دفاتر تسهیل‌گری با شناختی که از مشکلات مناطق حاشیه‌ای دارند با مطالبه گری از راه و شهرسازی می‌توانند از مشکلات این مناطق به طور محسوسی بکاهند.

شهردار ایلام با تاکید بر اولویت بندی درست در مصرف این گونه هزینه‌ها، بیان داشت: با توجه به اینکه این مناطق حاشیه‌ای آسیب‌زا هستند در بحث فرهنگی و زیرساختی تا حد ممکن به این مناطق توجه داریم.

صادقیان عنوان کرد: اگر همه با هم برای سالم سازی مناطق حاشیه‌ای تلاش کنیم کار همه راحت خواهد شد چون معضلات اجتماعی به همان اندازه کم خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات کارخانه نمک شهر ایلام، ادامه داد: شهرداری ایلام برای تجهیز مکان‌هایی که در مناطق حاشیه‌ای کاربری فضای سبز دارند، مشکلی ندارد و همچنین در آخرین طرح جامع شهری بسیاری از مناطق حاشیه‌ای به شهر الحاق شده‌اند و دست مدیریت شهری برای کار کردن در این مناطق باز شده است.

صادقیان از اجرای ۳۰۰ برنامه فرهنگی و کارگاه آموزشی در سال قبل از شیوع کرونا در این مناطق خبر داد و تصریح کرد: ۸۰ درصد این برنامه‌ها در مناطق حاشیه‌نشین برگزار شده است.

وی افزود: تا جایی که امکان داشته باشد با دفاتر تسهیل‌گری همکاری خواهیم داشت و این دفاتر را همکاری خود در اجرای برنامه‌های فرهنگی و طرح ایده برای این مناطق می‌دانم.

محراب جنگلی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری ایلام، نیز بر ضرورت اجرای فعالیت‌های فرهنگی منسجم و پرهیز از موازی کاری گفت: ضروری است تا تفاهم‌نامه‌ای به منظور اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق اجرا شود.

لازم است دانشگاه‌ها در زمینه ایجاد تحقیقات عملیاتی و میدانی همکاری ملزم شوند تا فعالیت‌ها با دانش‌محوری اثربخشی بیشتری پیدا کنند.

مختاری ضمن قدردانی از تلاش و همکاری های مجموعه شهرداری ایلام، پیشنهاد داد: بازسازی فضای شهری و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مکان‌هایی مانند پارک ملت و پارک ۷ تیر در دستور کار مشترک قرار گیرد.

وی ابزار امیدواری کرد: شاهد فعالیت‌های تاثیرگذار در این مناطق از شهر ایلام باشیم.

محمدپناهی مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی سبزی آباد، بانبور و کارخانه نمک، نیز با توجه به ماموریت این دفاتر نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی محلات حاشیه نشین ارائه طرح و پیشنهادات در خصوص نوسازی و بهسازی دو پارک ملت و هفت تیر ارائه کرد.

وی اضافه کرد: با اجرا و بهبود وضعیت این پارک ها می توان امنیت و رفاه بیشتری را برای اهالی مناطق کم برخوردار شهر ایلام فراهم و و قدمی مثبت در جهت کاهش آسیب ها اجتماعی در این مناطق به مرحله اجرا گذاشت./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار