دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس:
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در دفاع از حق مردم برای داشتن یک زندگی آبرومند، بودجه ۱۴۰۰ را به نفع مردم در صحن علنی تصویب خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 23 February 2021

 

میرغنی نظری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر در اردبیل، اظهار کرد: در جلسات صبح و عصر بررسی بودجه ۱۴۰۰ بعد از اصلاحیه جزئی دولت در حال بررسی نهایی است که امیدواریم با کاهش هزینه‌های جاری و افزایش هزینه‌های عمرانی و توسعه زیربناها در کشور بتوانیم شرایطی مناسب برای توسعه متوازن کشور در همه بخش‌ها رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا بودجه ۱۴۰۰ با کمترین آثار تورمی تقدیم صحن علنی مجلس شده تا با تصویب نهایی برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: آنچه که در بودجه و در بررسی‌های کارشناسی ملاک و معیار اصلی است، نگاه واقع‌بینانه به فروش نفت و کسب درآمدهای دولت از منابع متعدد و تعدیل آثار تورمی کسری بودجه سال آینده است که امیدواریم با یک نگاه واقع‌بینانه در این زمینه بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

نباید افرادی که یک شبه سود کلان به جیب می‌زنند از پرداخت مالیات در امان باشند

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یکی از ابزارهای مهم در تأمین درآمدهای ملی را بحث احیای مالیات‌های پنهانی و به نوعی فرارهای مالیاتی در سطح کشور اعلام کرد و گفت: دولت موظف شده تا مالیات‌ستانی را به معنای واقعی از همه صنوف و واحدهای تجاری و اقتصادی انجام دهد تا افرادی که یک شبه سود کلانی را به جیب می‌زنند از مالیات و پرداخت منابع دولتی در امان نمانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه در کاهش منابع هزینه‌ای روی افزایش حقوق کارکنان برنامه‌ریزی خاصی انجام نشده و همه مباحث مطرح شده در این حوزه گمانه‌زنی بیش نیست و تلاش دولت بر این است تا حقوق‌بگیران و همچنین مستمری‌بگیران بتوانند با منابع دریافتی خود زندگی خوبی را داشته باشند.

نظری ضرورت ساماندهی بازار سرمایه و بورس را به عنوان یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های آحاد مردم یادآور شد و اضافه کرد: با تحولاتی که در مدیریت بورس انجام شده، بخشی از آرامش به این بازار پرالتهاب برگشته و امیدواریم در سال آینده نوسانات بازار سرمایه به حداقل برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار