رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد مالی و اجرایی شرکت ارتباط شهر، در این خصوص به شهردار تذکر داد.
کد خبر: ۹۴۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 23 February 2021

 

به گزارش تابناک تهران، محمد علیخانی روز سه شنبه در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه شورا در مورد عملکرد مالی و اجرایی شرکت ارتباط مشترک شهر با سهم ۵۱ درصدی شهرداری تهران و ۴۹ درصدی همراه اول و ایرانسل و تالیا گفت: وظیفه این شرکت ایجاد درآمد پایدار، ساماندهی دکل ها و نظم بخشیدن به سیما و منظر شهر است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران به جای استفاده از توان کارمندان رسمی خود در این شرکت از کارمندان شرکت های اپراتوری یا افراد خارج از شهرداری به عنوان مدیرعامل استفاده می کند.

به گفته علیخانی، این موضوع موجب تضعیف موقعیت شهرداری تهران در این بخش شده و به عنوان نمونه مجوز نصب ۲ هزار دکل در ۲ سال گذشته تنها برای یکی از اپراتورها صادر شده که مدیرعامل شرکت از کارمندان آن اپراتور خاص است.

وی افزود: کارگروه صدور مجوز دکل تبدیل به دو کارگروه اصلی و فرعی شده، که کارگروه فرعی عملا غیرقانونی است و از یاد نبریم که تهران از وجود دکل های مخابراتی بی ضابطه اشباع شده است.

علیخانی گفت: یکی از وظایف شرکت مذکور، جمع آوری دکل های غیرمجاز است که طی ۲ سال گذشته اقدام موثری انجام نداده است.

علیخانی اضافه کرد: اپراتورها باید سند جامع مربوط به دکل های مورد نیاز و آمار دکل های نصب شده را به مدیریت شهری ارائه کنند تا تصمیم مقتضی گرفته شود و از یاد نبریم که درآمد اصلی اپراتورها از تهران به دست می آید.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ۲۰۷ مورد آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در این شرکت وجود داشته که مدیریت قبلی این شرکت با صدور مجوز این آرا را بی اثر کرده و از سوی دیگر معاونت شهرسازی نیز در نامه ای خواستار ابطال تعداد زیادی از مجوزهای صادره کرده است که این امر موجب سردرگمی حتی برای دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور شده است.

وی افزود: صدور مجوز نصب دکل برای اپراتورها با توجه به سهامدار بودن آنها در شرکت ارتباط شهر به نفع و درآمدزا برای آنها بوده چراکه مبالغ پرداختی برای امر مجددا در پایان سال در قالب سود سهام به اپراتورها برگردانده می شود و شهرداری در این بخش سودی نمی برد.

تالیا دیگر اپراتور نیست اما هنوز سود می برد

علیخانی خاطرنشان کرد:تالیا با سهم ۱۶ درصدی در شرکت ارتباط شهر، اپراتور دیگر نیست و تجهیزات خود را به همراه اول داده اما هنوز دارد از سود شرکت بهره مند می شود.

وی گفت: از سوی دیگر شهرداری تهران هر ساله باید نسبت به افزایش اجاره بهای اشغال فضای شهر از اپراتورها پول دریافت کند اما اپراتورها در دوره مدیریت قبلی اقدام به پرداخت کل اجاره بها تا سال ۱۴۰۰ کرده اند تا مشمول افزایش اجاره بها نشوند.

علیخانی خاطرنشان کرد: شرکت ارتباط شهر از محل درآمد و سود حاصل مبلغ ۴۰ میلیارد تومان در حساب شرکت در نزد بانک سپرده کرده و از این محل با سود کم به مدیران خود وام می دهد و این وام ها معمولا به اشخاص خاص و تکراری است.

وی از شهردار تهران خواست که تمام عقد قراردادهای این شرکت به سازمان املاک و مستغلات محول شود و از سوی دیگر حسابرسی برای این شرکت معین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار