وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حین بازدید از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران گفت: با اقدامات زیربنایی آغاز شده در استان اردبیل، این خطه قطب جدید گردشگری کشور می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 27 February 2021

 

علی‌اصغر مونسان اجرای طرح‌های متنوع زیربنایی در حوزه گردشگری استان اردبیل به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال را نتیجه عملکرد مناسب مسئولان استانی دانست و افزود: با این اقدامات استان اردبیل قطب جدید گردشگری کشور خواهد شد.

وی بیان کرد: با اقدامات اساسی و بهره‌برداری از پروژه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در حال تکمیل در استان اردبیل، ظرفیت جدیدی به بخش گردشگری کشور افزوده می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: با افتتاح هتل‌های پنج‌ستاره و پروژه‌های شاخص گردشگری، امیدواریم اردبیل میزبان شایسته‌ای برنامه "پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو" در سال ۲۰۲۳ باشد.

مونسان با قدردانی از اقدامات قابل توجه انجام شده در حوزه گردشگری استان اردبیل بیان کرد: تداوم این اقدامات از جمله انتظارات از مجموعه میراث‌فرهنگی استان اردبیل است.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این استان در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد میهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

در تابستان سال گذشته، استان اردبیل به علت دارا بودن آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های متنوع طبیعی و تاریخی، مقصد نخست گردشگران داخلی ایران بود ولی امسال به علت شیوع کرونا، بخش گردشگری استان به شدت آسیب دیده و بسیاری از واحدهای فعال این صنعت تعطیل شده است.

در تعطیلات طولانی مدت عید نوروز، استان اردبیل یکی از مقاصد مهم حضور گردشگران نوروزی محسوب می شود ولی در ایام نوروز سال ۱۳۹۹ به علت شیوع کرونا، بخش گردشگری استان تعطیل شد که این تعطیلی تاکنون ادامه یافته است.

بنا اعلام مسئولان گردشگری، استان اردبیل سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی بوده و در ۲ سال اخیر با اقدامات انجام شده، به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار