وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: آزمایش کارآزمایی بالینی مرحله یک و ۲ واکسن رازی به صورت همزمان از فردا آغاز می شود.
کد خبر: ۹۴۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 27 February 2021

 

به گزارش تابناک تهران به نقل از ایرنا، وی روز شنبه در آئین افتتاح هشت میدان میوه و تره بار تهران این مطلب را گفت و افزود: ۲ واکسن ایرانی توسط همکاران ما در ستاد اجرائی حضرت امام (ره) به عنوان واکسن تولید داخل، آزمایشات بالینی را شروع کردند و فردا هم واکسن رازی وارد آزمایشات کلینیکال ترایال (کارآزمایی بالینی) یک و ۲ به صورت همزمان می‌شود.

به گفته خاوازی، پلت فرم انتخاب شده آنها یکی از پیشرفته‌ترین ها در دنیا است و این خبر خوبی برای مردم است؛ چراکه بخشی از تکنولوژی آن به صورت تزریقی _ استنشاقی در بینی است و بی درنگ می‌توان ماسک را برداشت که اتفاق بسیار بزرگی است.

تولیدات کشاورزی به ۱۳۰ میلیون تُن می رسد

خاوازی اظهار داشت: در بخش باغبانی هیچ مشکلی نداریم و تولیدات کشاورزی از ۱۲۵ میلیون تن تولید گذشته و به زودی به ۱۳۰ میلیون تن تولید می‌رسد.

وی ادامه داد: در بخش زراعت با قیمت‌گذاری محصولات به جز دانه‌های روغنی خودکفا خواهیم شد.

وزیر جهادکشاورزی افزود: امروز نزدیک به ۱۶ میلیون تُن محصولات پروتئینی در کشور تولید می‌شود و شرایط نسبتا خوبی دارد اما فشار را روی کشاورزی گذاشته‌ایم و برای اینکه تحولی در این بخش ایجاد شود، باید رویکرد اقتصاد کشاورزی و بر مبنای زنجیره عرضه شود.

وی توضیح داد: در این فرآیند قبل از اینکه کشاورز بخواهد محصول را بکارد، تمام حلقه‌ها متناسب و هم وزن دیده می شود و کشاورز سهم خود را در آن خرید می ببیند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروز سهم کشاورز در فیش نهایی که مصرف کننده پرداخت می‌کند بسیار کمرنگ است، گفت: در دنیا سهم کشاورز نزدیک به ۵۰ درصد است چرا که کشاورزی مبتنی بر بازار است.

وی افزود: امروز در دنیا اساسی‌ترین رکن کشاورزی، قرارداد است و کشاورز از ابتدا می‌داند کالا را برای چه کسی و با چه کیفیتی تدارک ببنید.

میزان کود مصرفی ما در کشاورزی کمتر از متوسط دنیاست

خاوازی گفت: ما جزو کشورهایی هستیم که سالمترین محصولات را در اختیار مردم قرار می‌دهیم چرا که میزان کود ما به مراتب از متوسط جهانی کمتر است؛ بنابراین محصولات ما از نظر باقی مانده آفت‌کش‌ها بسیار سالم است و مردم باید بدانند محصولات سالمی را مصرف می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: گروهی را مامور کردیم و بازار را به صورت تصادفی (رَندُم) کنترل می‌کنیم اما بَدمصرفی در خانواده‌ها مثل تمام بخش‌های دیگر در کشاورزی هم وجود دارد.

وی با اشاره به افتتاح چند میدان میوه و تره بار گفت: میادین میوه و تره بار پناهگاه اقشار آسیب‌پذیر جامعه است و نگاه ما در سازمان میادین نگاه مصرف کننده ای است که باید حمایت شود و اگر بتوانیم به تولیدکنندگان غرفه دهیم تا بدون به هم ریختن معادلات بازار کالای خود را عرضه مستقیم کنند اقدام بسیار خوبی است.

۶۰۰ هزار تن پیاز مازاد داریم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نزدیک به ۶۰۰ هزار تُن پیاز مازاد در کشور داریم، گفت: برای گوجه فرنگی نیز در ماه‌های پیش رو احتمال بروز این شرایط را داریم و تا رسیدن به الگوی کشت مناسب میادین میوه و تره بار بسیار می‌توانند کمک کننده باشند.

خاوازی اظهار امیدواری کرد که با همراهی شهرداری بارانداز بزرگ محصولات پروتئینی را راه اندازی کنیم چرا که با این اقدام خدمت بزرگی به مردم تهران خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، فاز اول مطالعات انسانی واکسن کرونا رازی (کووپارس) روز یکشنبه ۱۹ بهمن امسال با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری آغاز شد.

واکسن کرونا رازی یک واکسن استنشاقی با فناوری بایوتکنولوژی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار