استاندار فارس با اشاره به موضوع تنظیم بازار و تامین مواد مورد نیاز مردم از جمله روغن و همچنین میوه پایان سال گفت: وزارت صمت در این زمینه قول مساعد داد.
کد خبر: ۹۴۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 27 February 2021

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استاندری فارس، عنایت‌الله حیمی در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت سرمایه‌گذاری مجموعه‌های ایمیدرو و ایدرو در صنایع جدید استان فارس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد همکاری‌های لازم از سوی وزارت برای تحقق این امر در دستور کار قرار گیرد.

رحیمی در این دیدار با اشاره به اینکه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی لامرد است، از اقدامات این سازمان برای انتقال آب مورد نیاز صنعت در این منطقه از دریا سخن گفت و افزود: یکی از مصرف‌کننده‌های عمده این آب منطقه ویژه اقتصادی لامرد ایمیدرو است که مقرر شده تضمین خرید به میزان 8/5 میلیون مترمکعب آب انتقالی را جهت طرح‌ها و واحدهای صنعتی مستقر در منطقه به شرکت مجری ارائه کند.

وی با بیان اینکه تاکنون این امر محقق نشده از وزیر صمت خواست دستور دهد سازمان ایمیدرو نسبت به عقد قرارداد با شرکت مذکور اقدام کند.

استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه در تقسیمات کشوری سال گذشته تعداد 7 شهرستان تازه تاسیس اوز، بختگان، بیضاء، خفر، زرقان، سرچهان و کوهچنار به استان فارس اضافه شده است، عنوان کرد: با توجه به مطالبات مردمی 7 اداره صنعت، معدن و تجارت جدید در استان ایجاد شد.

وی ادامه داد: رفع کاستی‌های مربوط به تشکیلات سازمانی و پشتیبانی خودرویی و تجهیزاتی در ادارت صمت این شهرستان‌ها نیازمند همکاری و مساعدت وزارت مربوطه است.

نماینده عالی دولت در استان فارس به لزوم تخصیص حقوق دولتی استان در بخش معادن شد و افزود: با توجه اینکه در سال‌های گذشته سهم فارس از محل حقوق دولتی وصول شده، کمتر از 7 درصد بوده و با استناد به تبصره‌های 4 و 6 ماده 14 قانون معادن و همچنین ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه، تخصیص سهم استان از حقوق دولتی دریافتی از معادن جهت توسعه اکتشاف و ایجاد زیرساخت‌های معدنی ضروری است.

 

استاندار فارس همچنین با اشاره به افزایش دو برابری درآمد استان فارس در طی سال 99 به نسبت سال قبل از محل تعیین ارزش ماده معدنی قبل از استخراج - ردیف 73018 (درآمد ملی)، عنوان کرد: از آنجایی که براساس تبصره 6 ماده 14 قانون اصلاح قانون معادن، باید 15 درصد از درآمد مذکور به حساب استان واریزشود تا جهت ایجاد زیرساخت، رفاه و توسعه شهرستان با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده، هزینه شود.

وی با انتقاد از اینکه تاکنون تنها 4 درصد درآمد وصولی به این استان کارسازی شده است، این امر را موجب ایجاد اختلال در روند نظارت بر معادن و در نتیجه کاهش میزان دریافت حقوق دولتی دانست و از وزارت صمت خواست در خصوص تخصیص باقی مانده اعتبارات تعیین شده در قانون دستورات لازم را ارائه کنند.

به گفته استاندار فارس احداث آزاد راه منطقه انرژی بر لامرد به پارسیان از دیگر محورهای گفت‌وگوی او با وزیر صمت بود که توافقاتی نیز در این بخش حاصل شد.

رحیمی بخشی از گفت‌وگوی خود با وزیر صمت را به موضوع تنظیم بازار و تامین مواد مورد نیاز مردم از جمله روغن و همچنین میوه پایان سال اختصاص داد و دستورات لازم در این زمینه داده شد.

استاندار فارس همچنین با تاکید بر اهمیت تفویض اختیار به شوراهای معادن استان‌ها این امر را در راستای تمرکززدایی و بهره‌مندی بهینه‌تر استان‌ها از ظرفیت معادن ضروری دانست که دستورات لازم در این زمینه نیز از سوی وزیر صمت صادر شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار