عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: متاسفانه آب شهر بیرم از وضعیت مطلوب و استانداردهای لازم برخوردار نیست و مردم از آن به عنوان غیزانیه استان فارس یاد می کنند.
کد خبر: ۹۴۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 27 February 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حسین حسین زاده نماینده لارستان، خنج، گذشت و آور در مجلس از دیدار خود با اردکانیان وزیر نیرو و معاونان وی درباره کیفیت آب شهر بیرم و آبرسانی به بخش ارد و روستاهای بخش مرکزی گراش خبر داد.

وی گفت: متاسفانه آب شهر بیرم از وضعیت مطلوب و استانداردهای لازم برخوردار نیست و مردم از آن به عنوان غیزانیه استان فارس یاد می کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: آب شهر بیرم به دلیل نیترات و TDS بالای ۱۰۰۰ غیرقابل شرب است و مردم برای آشامیدن مجبور به خریداری آب از مناطق مختلف هستند. ضمن اینکه بسیاری از افراد به دلیل مصرف این آب به بیماری‌های گوارشی مبتلا شده‌اند.

حسین زاده تصریح کرد: قرار است آب بیرم با انشعاب از خط یک سد سلمان فارسی تامین شود که علاوه بر بیرم، مناطق عمادشهر، خیرگو، چاهورز و علامرودشت نیز از آب شرب سالم بهره‌مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر نیرو در این نشست قول مساعد داد که تا پایان تابستان ۱۴۰۰ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در آبرسانی به بیرم ایجاد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار