رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره تحقق درآمدهای شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۰ این سازمان توضیح داد و گفت: فهرست درآمدهای شهرداری مشخص است .
کد خبر: ۹۴۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 28 February 2021

 

«محسن هاشمی» روز یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در گذشته تبصره‌های بودجه خارج از اعداد و ارقام بودجه در نظر گرفته می‌شد اما طبق بخشنامه‌ای از سوی وزارت کشور باید تبصره‌ها نیز در اعداد درج شود تا بودجه شفاف‌تر شود و عدد واقعی فرض شود.

وی با بیان اینکه ۴۱ تبصره بودجه شهرداری در نشست امروز شورای شهر به تصویب رسید و براساس آیین نامه بودجه، رسیدگی به بودجه پیشنهادهای اعضا در صحن مطرح می‌شود، گفت: ۲۰۰ پیشنهاد برای تبصره‌ها ارائه شد و صبح امروز بررسی پیشنهادها انجام و بررسی تقریبا تمام شد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز و فردا در دو نوبت صبح و بعد از ظهر بررسی تبصره‌های بودجه ادامه دارد، گفت: سه شنبه صبح به بحث هزینه‌های بودجه می رسیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه بودجه شهرداری از کجا تامین می‌شود، گفت: شهرداری ۴۱ سازمان و شرکت دارد که هریک از آن‌ها غرامت‌های خاص خود را دارند.

وی گفت: خیلی از شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری بخشی از بودجه را از طریق درآمدهای ناشی از فعالیت‌های خود به دست می‌آورند که عدد قابل توجهی است.

رییس شورای تهران عنوان کرد: بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری براساس ساخت و ساز شهروندان در شهر است که براساس طرح جامع و طرح تفصیلی هر پلاک شهری می‌تواند حجم مشخصی از ساخت و ساز را انجام دهد و برای آن باید پرداختی داشته باشد .

هاشمی گفت که بخشی از بودجه شهرداری از طریق عوارض قانونی ، عوارض ایجاد پارکینگ و یا قطع درخت است که تامین می‌شود که به آن شهرفروشی نمی‌گویند.

وی با بیان اینکه عوارض نوسازی نیز مورد دیگری است که همه شهروندان آن را پرداخت می‌کنند، افزود: سازمان ترافیک هم درآمدهای خود را دارد، ترمینال‌ها نیز درآمد دارند.

هاشمی گفت: شهرداری املاک زیادی دارد که می‌تواند آن‌ها را در سرمایه‌گذاری استفاده کند و در مجموع فهرست درآمدها مشخص است.

ادامه دارد ...

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار