رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ۷۰ درصد اعتبار پروژه‌های نوسازی و تجهیز مدارس در این استان اختصاص یافته و در بسیاری موارد هزینه شده است.
کد خبر: ۹۴۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶ 02 March 2021

 

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از ایرنا، داود شایقی روز سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل افزود: برای اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس امسال ۶۰ میلیارد ریال تخصیص اعتبارات استانی انجام شده و ۰ ۷ میلیارد ریال نیز از محل فروش املاک مازاد در حال پرداخت است.

وی سهم تخصیصی اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس استان را تا ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: به رغم اینکه پنج ماه از سال مالی ۹۹ باقی مانده این تخصیص‌ها مطلوب است و امید می‌رود تا پایان سال مالی شاهد تخصیص و جذب بیشتر اعتبارات باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: برای سال آینده قرار شده است ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان از محل تغییر کاربری‌ فضاهای آموزشی به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص یابد که انتظار داریم با این برنامه‌ریزی بخش بزرگی از پروژه‌های نیمه تمام اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس به ویژه پروژه‌های مدرسه‌سازی، ساخت نمازخانه، سالن‌های ورزشی و استخرها به سرانجام برسد.

شایقی ادامه داد: در حال حاضر اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خود به ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که بخشی از این منابع به صورت ملی و از طریق خیرین تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه استان اردبیل با بالاترین نرخ افزایش اعتبارات هزینه‌ای در سال ۱۴۰۰ رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است افزود:اعتبارات هزینه‌ای استان اردبیل در سال جاری سه هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این رقم در لایحه بودجه سال آینده پنج هزار و ۴۳۵ میلیارد و ۸۰۹ میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: در سال جاری هیچ مشکلی در پرداخت اعتبارات جاری اعم از پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و منابع هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد.

شایقی بیان کرد: با رشد ۶۶.۵ درصدی اعتبارات هزینه‌ای و ۷۸ درصدی اعتبارات عمرانی و تملک دارایی در سال آینده استان اردبیل شرایط مناسبی را در مقایسه با استان‌های هم‌تراز خواهد داشت.

وی ادامه داد: استان اردبیل در مقایسه با استان‌های هم‌تراز نظیر همدان، زنجان، چهارمحال و بختیاری رتبه بالاتری را در جذب اعتبارات ملی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار